آفتاب

استمهال ۶ ماهه برای تطبیق اساسنامه احزاب با قانون جدید / انتخاب سرمست به‌عنوان دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب

استمهال ۶ ماهه برای تطبیق اساسنامه احزاب با قانون جدید / انتخاب سرمست به‌عنوان دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب

یک عضو کمیسیون ماده ۱۰ احزاب از استمهال ۶ ماهه این کمیسیون در زمان اصلاح اساسنامه احزاب فعال کشور و تطبیق این اساسنامه‌ها با قانون جدید احزاب خبر داد.

قاسم میرزایی نیکو در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با اشاره به برگزاری جلسه بعدازظهر امروز کمیسیون ماده ۱۰ احزاب اعلام کرد: باتوجه به آن‌که پیش از این، آذرماه امسال به‌عنوان آخرین مهلت برای تطبیق اساسنامه احزاب با قانون جدید فعالیت احزاب درنظر گرفته شده بود و برخی احزاب همچنان موفق به برگزاری کنگره و اصلاح اساسنامه خود نشده بودند، موضوع استمهال در این مهلت زمانی در جلسه امروز مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده اصلاح‌طلب مردم دماوند در مجلس خاطرنشان کرد: بر این اساس کمیسیون ماده ۱۰ احزاب با استمهال ۶ ماهه موافقت کرد و با این حساب، احزاب همچنان تا ۶ ماه دیگر برای اصلاح اساسنامه و تطبیق آن با قانون جدید احزاب مهلت دارند.

او همچنین با اشاره به بررسی چند پرونده تقاضای پروانه فعالیت احزاب در این جلسه، خاطرنشان کرد: درپی تغییراتی که در معاونت سیاسی وزارت کشور انجام شده بود، باید دبیر جدید کمیسیون ماده ۱۰ احزاب را انتخاب می‌کردیم که در این جلسه این مسئله در دستور کار کمیسیون قرار گرفت و آقای سرمست به‌عنوان دبیر جدید کمیسیون ماده ۱۰ احزاب انتخاب شد.

کد N1799380

وبگردی