آفتاب
علی عبدالله صالح:

شراکت با انصارالله فروپاشید/ ساعت صفر برای تشدید درگیری‌ها فرا رسیده است

شراکت با انصارالله فروپاشید/ ساعت صفر برای تشدید درگیری‌ها فرا رسیده است

رئیس‌جمهور مخلوع یمن پایان شراکت با جنبش انصارالله را رسما اعلام و تأکید کرد که ساعت صفر برای تشدید درگیری‌ها در صنعا آغاز شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از رای‌الیوم، «علی عبدالله صالح» رئیس‌جمهوری مخلوع یمن پایان شراکت با انصارالله را رسما اعلام کرد.

 برخی از رسانه‌های محلی، عصر روز گذشته به نقل از علی عبدالله صالح اعلام کردند که «ساعت صفر برای تشدید درگیری‌ها در صنعا فرا رسیده است.»

صالح در حالی‌که در این فتنه‌ خود در صنعا از سوی ریاض تغذیه می‌شود، با نادیده گرفتن تلفات جنگ ائتلاف سعودی علیه یمن، انصارالله را مسئول بحران و تراژدی در این کشور معرفی کرد.

از سوی دیگر، «اسماعیل ولد الشیخ احمد» فرستاده ویژه سازمان ملل متحد، روز گذشته وارد عربستان سعودی شد. وی قرار است امروز با «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی و فراری یمن، در ریاض دیدار و گفت‌وگو کند.

 در حالی‌که روز گذشته تلویزیون «المیادین» از میانجیگری عمان برای پایان دادن به درگیری‌ها در صنعا خبر داد، یک منبع مسئول در دفتر علی عبدالله صالح این خبر را رد کرد.

 «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله نیز وجود میانجیگری عمان برای توقف درگیری‌ها در صنعا را رد کرده است.

درگیری‌ها در صنعا از عصر جمعه در پی شکست مذاکرات میان حزب «کنگره ملی یمن» و انصارالله، آغاز شده است که در پی آن ده‌ها نفر از طرفین کشته‌ شده‌اند. عربستان سعودی، که به‌دنبال راهکاری برای برون‌رفت از رسوایی در جنگ یمن است، از عناصر صالح علیه انصارالله پشتیبانی نظامی می‌کند تا جنگ در یمن را داخلی کند.

 

 

کد N1799188

وبگردی