آفتاب

ابوالغیظ درباره ایجاد سفارت آمریکا در بیت‌المقدس هشدار داد

ابوالغیظ درباره ایجاد سفارت آمریکا در بیت‌المقدس هشدار داد

ایسنا نوشت: دبیرکل اتحادیه عرب نسبت به گزارش‌های مطبوعاتی مبنی بر اینکه ترامپ قصد دارد قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخته و سفارت واشنگتن را به این شهر اشغالی منتقل کند، ابراز نگرانی کرد.

به گزارش سایت شبکه روسیا الیوم، احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب به دنبال بازگشت از رم به قاهره، با تاکید بر اینکه اتحادیه عرب مساله قدس را به جد پیگیری می‌کند، نسبت به پیامدهای ناهنجار این اقدام در منطقه و در جهان هشدار داد. 

ابوالغیط از پافشاری برخی‌ها در تلاش برای تحقق این اقدام بدون توجه به خطرات آن بر ثبات خاورمیانه و تمام دنیا ابراز تاسف کرد.

وی با بیان اینکه پیشتر اتحادیه عرب کاخ سفید را به احیای روند حل و فصل سیاسی بین اسرائیل و فلسطین ترغیب کرده بود، گفت، این اقدام تنها به نفع تل‌آویو است.

دبیرکل اتحادیه عرب تاکید کرد، این اتحادیه با دولت فلسطین و کشورهای عربی دیگر در تماس است تا به محض اینکه دولت آمریکا این قصد خود را عملی کرد، در مقابل آن موضع عربی واحدی را اتخاذ کند.

اخیرا رسانه‌ها به نقل از مقامات آمریکایی و اسرائیلی اخباری منتشر کردند مبنی بر اینکه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا قصد دارد قدس اشغالی را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخته و تصمیمش برای انتقال سفارت واشنگتن از تل‌آویو به این شهر را عملی کند.

52310

کد N1798791

وبگردی