آفتاب

انتقاد از ورود زنان به ورزشگاه‌ها از تریبون نمازجمعه/هشدار درباره توطئه رئیس‌جمهور جوان فرانسه

انتقاد از ورود زنان به ورزشگاه‌ها از تریبون نمازجمعه/هشدار درباره توطئه رئیس‌جمهور جوان فرانسه

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز، نظارت بر عملکرد دولت را مهمترین وظیفه دولت دانست و برلزوم توجه نمایندگان مجلس به انجام این وظیفه هشدار داد و تاکید کرد که مجلس باید بلندگوی ملت باشد نه جناح و گروهی خاص.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از خبرگزاری ها، آیت‌الله اسدالله ایمانی، در خطبه‌های نماز جمعه شیراز گفت: گزارش‌هایی که هنوز صحت 100 درصدی آن مطمئن نیست در خصوص حذف قرآن، دینی و عربی از مسابقه‌ای در آموزش و پرورش رسیده است، این یعنی ابتدا از مسابقات حذف می‌شود و آرام آرام این مسائل از مجموعه‌ تعالیم و آموزش ما حذف خواهد شد! ابتدا این دروس را در مسابقات نمی‌آورند و بعد کتاب درسی را حذف می‌کنند. نباید اجازه داد که آموزش در کشور ما راهی را دنبال کند که مطابق با سند یونسکو است.

اهم صحبت های ایمانی به شرح زیر است: 
* امروز هم بوی نفت آقایان را مست کرده است، انگلیس به سمت عراق راه افتاده چرا که بوی نفت می‌آید، بوی منافعی می‌آید که انگلستان می‌خواهد آن را بچاپد، آمریکا کشته، انگلیس هم می‌خواهد برباید و بچاپد؛ واقعا باید بر دنیای اسلام گریه کرد.

*روز دانشجو روز مبارزه با استکبار است، روزی که بنای آن مبارزه با آمریکا و استکبار بوده و امروز بعضی می‌خواهند آن را به نفع آمریکا مصادره کنند.  آنچه که امروز بسیار مهم و ارزشمند است اینکه نباید ما مسیر و جهت و هدف را هیچگاه فراموش کنیم.

*نیروی دریایی سند هویت ما در دوران دفاع مقدس و نماد قدرت ایران اسلامی بود؛ نیرویی که در هر شرایطی دفاع از آرمان اسلام را بر همه‌ چیز ترجیح داد، ولو به شهادت در خلیج نیلگون فارس. نیروی دریایی در دوران دفاع مقدس همان ابتدای جنگ نیروی دریایی عراق را از کار انداخت طوری که دیگر تا پایان جنگ شکل نگرفت، امروز هم در تمام آب‌های جهان، شاهد حضور کشتی‌ها و ناوهای ایران اسلامی هستیم که پیام صلح و دوستی را به جهانیان می‌رسانند.

ایران تحت هیچ شرایطی بر سر مولفه‌های قدرت ملی خود وارد مذاکره و معامله نمی‌شود
همچنین حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در خطبه‌های امروز نماز جمعه تبریز، با اشاره به طرح دوباره موضوع موشکی جمهوری اسلامی ایران در محافل غربی در هفته‌های اخیر، اظهار کرد: موضوع پیشرفت‌های موشکی ایران اسلامی پس از تصویب برجام هر از گاهی از سوی غربی‌ها مطرح می‌شد، اما پس از کارشکنی غربی‌ها که آینده برجام را دچار ابهام ساخته، طرح موضوع موشکی به عنوان موضوع مذاکره امری شیطنت آمیز است.

* با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب نسبت به غیرقابل مذاکره بر سر برنامه موشکی کشورمان، به نظر می‌رسد این موضوع از سوی دشمنان به کانونی برای شیطنت و بحران آفرینی علیه کشورمان تبدیل شده است. هر موضوعی که به افزایش توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران مرتبط باشد می‌تواند به محور توطئه جدیدی علیه کشورمان تبدیل شود و این از سوی رییس جمهور جوان فرانسه پیگیری می‌شود.  لازم است این نکته را یادآور شویم که ایران هیچ گاه و تحت هیچ شرایطی بر سر مولفه‌های قدرت ملی خود با هیچ طرفی وارد مذاکره و معامله نخواهد شد.

نمایندگان محترم مجلس در بحث مبارزه با آمریکا و رژیم صهیونیستی نباید کوچک ترین تاملی داشته باشند و شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل دغدغه اصلی آنان باشد، هرچند تاکنون نیز اینگونه بوده و انشاالله این رویکرد ادامه داشته باشد.

* مقام معظم رهبری، حضرت امام خامنه ای، در کنگره محبان اهل بیت(ع)بر عداوت رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی با مسلمانان و درگیری های داخلی میان مسلمانان اشاره کرده و تاکید کردند که با توجه به شخصیت پیامبر اکرم(ص) باید توطئه‌های دشمنان اسلام را نقش بر آب کنیم.

انتقاد از تدوین آیین‌نامه برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها

آیت‌الله سعیدی با اشاره به حدیثی از حضرت علی(ع)  با انتقاد از تدوین آیین‌نامه برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها خاطرنشان کرد: مراجع و علما نسبت به حضور زنان در ورزشگاه‌ها انتقاد داشته و باوجود مخالفت علما در دولت قبل به این امر، دولت درصدد تدوین آیین‌نامه‌ای برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها بوده و این در حالی است که مشکلات مردم و مطالبات مردمی هنوز حل‌نشده و مسائل زیادی پیش روی دولت است.

وی در پایان به مناسبت‌های هفته پیش رو اشاره و تصریح کرد: شجاعت شهید مدرس و دفاع وی از حقوق مردم در مجلس باید الگویی برای همه نمایندگان مجلس باشد و در این جهت نمایندگان مجلس باید بعد نظارتی را در حوزه‌های کاری خود افزایش دهند.

امام جمعه قم در پایان به مشکلات حاکم بر کشورهای اسلامی اشاره و بیان کرد: اخباری که از کشور یمن و مردم آن می‌رسد بسیار تأسف‌بار بوده و سازمان ملل موظف به حل مشکلات مردم یمن است، در ضمن بیماری عالم ربانی شیخ عیسی قاسم نگران‌کننده بوده و دولت بحرین مسئول سلامت وی است و چنانچه اجازه حضور وی در بیمارستان را ندهد باید به مردم مسلمان بحرین جوابگو باشد.

29214

کد N1798068

وبگردی