آفتاب

پایداری کامل شبکه برق کرمان تا قبل از غروب امروز/ آخرین وضعیت آب مناطق زلزله زده

پایداری کامل شبکه برق کرمان تا قبل از غروب امروز/ آخرین وضعیت آب مناطق زلزله زده

مدیرکل مدیریت بحران وزارت نیرو گفت: در اثر زلزله در هجدک کرمان، به شبکه برق روستایی در این منطقه آسیب وارد شده که تا قبل از غروب امروز شرایط شبکه در تمامی مناطق پایدار می شود.

به گزارش ایلنا، میثم جعفرزاده در این باره گفت: در پی زلزله 6.1 ریشتری صبح امروز استان کرمان و طبق بررسی های صورت گرفته در حوزه برق خوشبختانه نیروگاه های سیکل ترکیبی کرمان، شبکه های فشار قوی و فشار متوسط کاملا در مدار بهره برداری قرار دارند و آسیبی ندیده‌اند.

وی ادامه داد: شرایط برق استان نیز هم اکنون پایدار است و مشترکان تنها در تعداد محدودی از روستاها بی برق هستند که تیم های عملیاتی در منطقه حضور دارند و با اصلاح خاموشی های صورت گرفته تا قبل از غروب امروز شرایط شبکه در تمامی مناطق پایدار می شود.

جعفرزاده با بیان اینکه در حوزه آب و فاضلاب نیز در بخش شهری شرایط کاملا پایدار است، گفت: در بخش روستایی هم در منطقه ای که زلزله رخ داده هزار و 100 مشترک وجود دارد که در این بین با توجه به اینکه  آب شرب دو روستا دچار کدورت شده است و پس لرزه ها همچنان ادامه دارد، عملیات آبرسانی به این دو روستا با تانکر در حال انجام است.

مدیرکل مدیریت بحران وزارت نیرو تصریح کرد: با توجه به ادامه پس لرزه‌ها در استان‌های معین استان کرمان یعنی یزد، فارس، خراسان جنوبی، هرمزگان، سیستان و بلوچستان برای ارسال تجهیزات و تیم‌های عملیاتی به منطقه آماده‌باش اعلام شده است.

 

کد N1798067

وبگردی