آفتاب

تعریف رابطه امروز فدراسیون و کی‌روش:طلاق عاطفی

تعریف رابطه امروز فدراسیون و کی‌روش:طلاق عاطفی

سرمربی تیم‌ملی می‌گوید اجازه گفت‌و‌گو با رسانه‌های فارسی زبان را ندارد و این خواست مستقیم رئیس فدراسیون فوتبال از او بوده است.

فرهاد عشوندی:هتل کرون در کرانه رود مسکو؛ هتل مجلل 5 ستاره ، جایی که مهمان های ویژه فیفا ، یعنی مهمانان 32 تیم شرکت کننده و البته گروهی از نخبگان فوتبال دنیا دور هم جمع شده اند . یک شب مانده به قرعه کشی و آغاز رسمی پروسه جام جهانی مسکو؛ درحالی که همه می خندند و شادند ، سرمربی تیم ملی باز دلخور است.

تقریبا همه دست اندرکاران 32 تیم حاضر در هتل به او احترام می گذارند و تیمش را یک تیم مدعی می شناسند. او اما باز خسته است. می نشیند ، گپ می زند . اتفاقا دل پر دردی هم دارد اگر قرار باشد بگوید . ولی می گوید حق مصاحبه ندارد. شاید خودش هم از برخوردهای رسانه ها دلچرکین باشد و اصلا بدش نیاید با رسانه های داخلی مصاحبه نکند اما این ها را ارجاع می دهد به گفته اکید رئیس فدراسیون فوتبال.

مهدی تاج که بعد از چند مصاحبه و انتقاد شدید کارلوس بعد از صعود تیم ملی به جام جهانی به مسئولان عالیرتبه ورزش کشور ، خیلی رسمی به سرمربی اعلام کرد حق مصاحبه ندارد ، حالا سبب شده تا سرمربی هیچ مصاحبه ای با رسانه های فارسی زبان نداشته باشد.

گزارش هایی از مسکو درباره مصاحبه نکردن کی روش با رسانه های فارسی زبان منتشر شده بود که هم او و هم مشاورین رسانه ای اش می خواستند خیلی شفاف درباره اش اشاره شود که این خواست سرمربی نبوده است. حتی اگر او از رسانه ها دلخوری هم داشته باشد ، این خواسته تاج بوده که او مصاحبه نکند و نمی کند.

البته ماجرا کمی پیچیده تر است. اینکه در این دو ماه بعد از صعود و ماجرای پاداش ها و عدم حمایت از تیم ملی ، مسیر را به سمتی برده که که کی روش و تاج حتی حرف هم نمی زنند. البته این انگار چیز پنهانی نیست و همه در فدراسیون فوتبال از آن خبر دارند. اینکه این دو حتی دیالوگ هم نمی کنند . «طلاق کامل » واژه مورد علاقه کی روش است . نوعی طلاق عاطفی میان مدیران فدراسیون فوتبال و کارلوس کی روش رخ داده . چیزی که زمانش رسیده تا فوتبال دوستان هم از آن اطلاع داشته باشند.

اگرچه گاهی مصاحبه های کارلوس کی روش خیلی تند می شوند اما بسیاری از اتفاقات در فوتبال ایران و بی پاسخ ماندن خواسته های تیم ملی که مسیری موفق را سپری می کند ، در مسیر ساختن رویایی بزرگ برای فوتبال ایران ، این دلخوری ها را ایجاد می کند. در همان هتل کرون ، تقریبا همه از یک حریف سخت به نام ایران حرف می زنند که با کارلوس ترس آور برای هر تیمی تلقی می شود. سمپائولی سرمربی تیم ملی آرژانتین هراس دارد از اینکه بخواهد با ایران همگروه شود ، سانتوس سرمربی پرتغال ، ایران را حریفی دشوار برای هر تیمی معرفی می کند و سایر تیم ها هم تقریبا چنین نظری درباره تیم کی روش دارند.

کارلوس با تیم جوان و خوبی که ساخته و به پشتوانه محبوبیت بدست آورد از دوصعود متوالی به جام جهانی و البته 6 سال حضور در صدر رنکینگ تیم های آسیایی خود را صاحب رزومه ای دست نیافتنی می داند و البته این باور خیلی از اهالی فوتبال و فوتبال دوستان ایرانی است اما منع او از مصاحبه با رسانه های فارسی زبان فقط درهای ارتباطی بین تیم ملی با مخاطبان ایرانی را بسته است چون سرمربی به عنوان کارلوس کی روش خیلی ساده با رسانه های بین المللی حرف می زند. حرف هایش را هم رک و صریح می زند و باز با خنده می گوید امیدوار است بعد از رفتنش در هفته ها یا ماه های آینده ، تیم ملی از این شرایط طلاق در بیاید و به یک مربی ایده آل برای مدیران فوتبال ایران سپرده شود.

او همین دیروز به یک رسانه پرتغالی درباره تصمیمش برای استراحت بعد از جام جهانی گفته بود. البته واژه درستش این است:«باید بنشینم و به همه چیز از نو فکر کنم. بچه ها که به دنیا آمدند ، جای شان فوتبال بود. وقتی نوه هایم آمدند ، باز همه وقتم فوتبال بود ، حالا نوبت بچه نوه ام شده! فکر کنم حق دارم بخواهم کمی فکر کنم و برای بودن در کنار فوتبال برنامه جدیدی بریزم.»

این دلخوری سرمربی و اتفاقاتی که در فدراسیون فوتبال می افتد البته بر اساس یک روال تاریخی به زودی به نقطه تعامل می رسد. مهدی تاج که به مسکو رسیده قطعا با دیدن جو ، جایگاهی که تیمش به واسطه تیم ملی در میان بزرگان پیدا کرده است ، به روزهای درخشانی که می تواند پیش رو باشد بیشتر می اندیشد و البته از یاد نمی برد که مردم چقدر این تیم ملی و سرمربی اش را دوست دارند. در سوی مقابل هم البته باید اجازه انتقادهای بی دلیل و کینه ورزانه از منتقدان سرمربی گرفته شود. او هم در چنین شرایطی این چند ماه را با آرامش بیشتری به کارش می پردازد. از یاد نبریم رساندن ایران به مراحل بالاتر جام جهانی ، برای کی روش هم یک برد بزرگ است. جایی برای برداشت این 6 سال تلاش بی اندازه اش. رخدادی که حتی می تواند او را در صف نامزدهای بهترین مربی مسابقات جام جهانی قرار دهد و کی روش به شدت برای چنین موفقیتی می جنگد.

4141

 

 

کد N1797861

وبگردی