آفتاب

قیمت طلا از تغییرات بین‌المللی تبعیت می‌کند/ شاهد تخلیه حباب بین نرخ سکه و طلا هستیم

قیمت طلا از تغییرات بین‌المللی تبعیت می‌کند/ شاهد تخلیه حباب بین نرخ سکه و طلا هستیم

رییس کل بانک مرکزی گفت: حبابی بین نرخ سکه و طلا ایجاد شد که با توجه به ذخایر طلایی که بانک مرکزی دارد، دچار روند غیرمنطقی نمی‌شود و اکنون شاهد تخلیه این حباب هستیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، ولی الله سیف در حاشیه نشست هیات وزیران درباره افزایش نرخ سکه و دلار و تدابیری که در این رابطه دولت اندیشیده است، گفت: یکی از بحث‌های اساسی برای بانک مرکزی پایش آرامش در بازار ارز و سکه است.

رئیس کل بانک مرکزی افزود: روند تغییر قیمت ارز را که مرور می‌کنیم می‌بینیم که به طور معمول نزدیک آغاز سال میلادی فشاری متوجه قیمت ارز خواهد شد که بعد از گذشتن آن کاهش می‌یابد و روند نزولی پیدا می‌کند و این تغییر قیمت ارز از همین قاعده پیروی می‌کند.

سیف تاکید کرد: مسئله خاصی در زمینه تغییر قیمت ارز وجود ندارد و بازار ارز از ثباتی برقرار است که تحت تاثیر قرار نمی‌گیرد.

وی با اشاره به تغییر و افزایش قیمت طلا و سکه گفت: قیمت طلا به هیچ وجه تغییر نکرده بلکه از تغییرات بین‌المللی تبعیت می‌کند.

رییس کل بانک مرکزی ادامه داد: حبابی بین سکه و طلا ایجاد شد که با توجه به ذخایر طلایی که بانک مرکزی دارد، دچار روند غیرمنطقی نمی‌شود و اکنون شاهد تخلیه این حباب هستیم.

وی در پاسخ به اینکه اعضای دولت تصمیم گرفتند هر ماه ارتباط عمومی داشته باشند برنامه شما چیست، گفت: البته ما هر هفته در خدمت شما هستیم و برنامه‌هایی برای دیدارهای بیشتر خواهیم داشت.

سیف با اشاره به عملکرد بانک مرکزی، اظهار داشت: بانک مرکزی کارهای بسیار سنگین را در طی دو سال  گذشته انجام داده‌اند که یکی از نمونه‌ها حذف فعالیت مخرب در بازار ارز بوده است و همچنین نرخ سود ۱۵ درصد در خیلی از بانک‌ها رعایت می‌شود و کمتر  شاهد تخلف هستیم که این روند ادامه خواهد داشت.

وی تاکید کرد: جلوگیری از تاسیس هرگونه موسسه جدید مالی از دیگر اقدامات بانک مرکزی است.

کد N1797398

وبگردی