آفتاب

دعوت از سفرای کشورهای عضو اکو و اسکاندیناوی برای حضور در مانور ۸ آذر

دعوت از سفرای کشورهای عضو اکو و اسکاندیناوی برای حضور در مانور ۸ آذر

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از دعوت سفرای کشورهای عضو اکو و اسکاندیناوی برای حضور در مانور ۸ آذر خبر داد.

به گزارش ایلنا، اسماعیل نجار در نشست هماهنگی نوزدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در محل ساختمان مرکزی سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به برگزاری بین المللی مانور سراسری زلزله 8 آذر گفت: از سفرای کشور های عضو اکو و سفرای کشورهای سوئد، فنلاند، نروژ و دانمارک و همچنین وزراء و روسای سازمانهای عضو ستاد عالی آمادگی عمومی در برابر زلزله دعوت به عمل آمده است.

وی تاکید کرد: با توجه به امضاء تفاهمنامه سال گذشته در این خصوص سازمان دانش‌آموزی وزارت آموزش پرورش مکلف به برنامه‌ریزی لازم برای لحاظ کردن سرفصل مدیریت بحران و ایمنی مدارس در کتب درسی دانش آموزان در سطوح ابتدایی و متوسطه شده است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از بازنگری دستورالعمل برگزاری مانور برای سال آتی توسط دبیرخانه علمی ستاد عالی آمادگی عمومی برابر زلزله و سازمان مدیریت بحران خبر داد و افزود: پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله به‌عنوان متولی این مانور با جدیت هماهنگی و تبیین شرح وظایف تمام دستگاه‌های عضو را دنبال می‌کند.

نجار با اشاره به اینکه اقدامات موثری برای افزایش ابعاد آموزشی این مانور صورت گرفته، تصریح کرد: حمایت‌های روانی، بهداشتی، تغذیه و آموزش کودکان با توجه به سال‌های پیش روی زندگی که منجر به ساخت جامعه‌ای تاب‌آور به عنوان اولویت برنامه‌های پیشگیرانه سازمان مدیریت بحران کشور قرار دارد.

وی گفت: باید برنامه‌های آموزشی با توجه به نیازها، توانایی‌ها و ویژگی‌های ذهنی و عاطفی آنان تهیه و سعی شود تا کودکان به‌طور فعال و پویا در این فرآیند مشارکت داشته باشند به این ترتیب آنچه را که آنها در جریان یادگیری فعال آموخته‌اند به سرعت و به‌راحتی به خانواده، دوستان و بستگان خود و در نهایت در ابعاد وسیع‌تر به جامعه منتقل می‌کنند.

رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران کشور تاکید کرد: مدیریت بحران با بهره‌گیری از سیستم آموزشی فراگیر در تمام سطوح جامعه و با حضور تمام دستگاه‌های متولی می‌تواند پایه‌ریز حرکتی عظیم در کاهش اثرات بلایای طبیعی در کشور باشد.

نجار ادامه داد: نگاه دنیا نیز به مقوله بحران به همین سمت است و ما نیز برنامه پیشگیری را برای کاهش خسارت در دستور کار خودمان قرار داده‌ایم.

وی موضوع آموزش را در کاهش خسارات حوادث طبیعی موثر دانست و گفت: در حال حاضر به کمک رسانه‌های ملی و مکتوب این آموزش در کشور در حال انجام است.

کد N1797072

وبگردی