آفتاب

دعوت از سفرای کشورهای عضو اکو و اسکاندیناوی برای حضور در مانور زلزله

دعوت از سفرای کشورهای عضو اکو و اسکاندیناوی برای حضور در مانور زلزله

نشست هماهنگی نوزدهمین مانور سراسری زلزله وایمنی در محل ساختمان مرکزی سازمان مدیریت بحران کشور برگزار شد.

به گزارش ایلنا، اسماعیل نجار معاون وزیر و رییس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به برگزاری بین المللی مانور سراسری زلزله 8 آذر گفت: از سفرای کشور های عضو اکو و سفرای کشورهای سوئد، فنلاند، نروژ و دانمارک و همچنین وزراء و روسای سازمان های عضو ستاد عالی آمادگی عمومی در برابر زلزله دعوت بعمل آمده است.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور تاکید کرد: با توجه به امضاء تفاهمنامه سال گذشته در این خصوص سازمان دانش آموزی وزارت آموزش پرورش مکلف به برنامه ریزی لازم جهت لحاظ نمودن سرفصل مدیریت بحران و ایمنی مدارس در کتب درسی دانش آموزان در سطوح ابتدایی و متوسطه گردیده است.

معاون وزیر کشور از بازنگری دستورالعمل برگزاری مانور برای سال آتی توسط دبیرخانه علمی ستاد عالی آمادگی عمومی در برابر زلزله و سازمان مدیریت بحران خبر داد و افزود: پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله به عنوان متولی این مانور با جدیت هماهنگی وتبیین شرح وظایف تمام دستگاههای عضو را دنبال می کند.

وی با اشاره به اینکه اقدامات موثری در جهت افزایش ابعاد آموزشی این مانور صورت گرفته است تصریح کرد: حمایت های روانی، بهداشتی، تغذیه و آموزش کودکان با توجه به سالهای پیش روی زندگی که منجر به ساخت جامعه ای تاب آور به عنوان اولویت برنامه های پیشگیرانه سازمان مدیریت بحران کشور قرار دارد.

نجار گفت: باید برنامه های آموزشی با توجه به نیازها، توانایی ها، و ویژگی های ذهنی و عاطفی آنان تهیه و سعی شود تا کودکان به طور فعال و پویا در این فرآیند مشارکت داشته باشند به این ترتیب آنچه را که آنها در جریان یادگیری  فعال آموخته اند به سرعت و به راحتی به خانواده، دوستان وبستگان خود و در نهایت در ابعاد وسیع تر به جامعه منتقل می کنند.

رییس شورای هماهنگی مدیریت بحران کشور تاکید کرد: مدیریت بحران با بهره گیری از سیستم آموزشی فراگیر در کلیه سطوح جامعه و با حضور تمام دستگاه های متولی می تواند پایه ریز حرکتی عظیم در کاهش اثرات بلایای طبیعی در کشور باشد.

وی ادامه داد: نگاه دنیا نیز به مقوله بحران به همین سمت است و ما نیز برنامه پیشگیری را برای کاهش خسارت در دستور کار خودمان قرار داده ایم.

نجار موضوع آموزش را در کاهش خسارات حوادث طبیعی موثر دانست و گفت: در حال حاضر به کمک رسانه های ملی و مکتوب این آموزش در کشور در حال انجام است.

کد N1797027

وبگردی