آفتاب

بازگشت کرگدن؛ نقشه‌ راه روی سلول‌های بدن گتوزو هک شده؟

بازگشت کرگدن؛ نقشه‌ راه روی سلول‌های بدن گتوزو هک شده؟

گنارو گتوزو به عنوان سرمربی میلان انتخاب شده. داستانی با دو پایان از حالا مشخص. یا اشتباه پشت اشتباه، یا سوق پیدا کردن به سوی خوشبختی.

احسان خراسانی؛ بیست‌وپنج روز پیش بود که میلان مقابل آاک یونان در لیگ اروپا نتیجه نگرفت. تلخ‌ترین تراژدی ممکن برای روسونری که طی این سال‌ها مدام در حال تکرار شدن است. خط‌های سیاه روی پیراهن میلان، ترسیم کننده راه تاریکی بود که آنها در حال طی کردن هستند. پرتگاهی که یک دهه قبل اگر نزدیک آن می‌رفتند، حتما حریف دیگری را همراه با خود می‌بردند تا زندگی فوتبالی‌اش را تمام کنند. اما امروز خودشان لبه پرتگاه هستند و نیاز به کسی دارند که دست‌شان را سفت بگیرد. نه کنسرسیوم چینی، نه سیلیو برلوسکونی و نه وینچنزو مونتلا؛ هیچکدام نمی‌توانند نقش آدم‌ خوب‌های اینطور تراژدی‌ها را بازی کنند و برای جلوگیری از پرت شدن رول ناامید داستان برایش حرف‌های خوب بزنند و دستش را بگیرند و آن را پایین بیاورند.
دو روز بعد از تساوی بدون گل مقابل آاک، رسانه‌های ایتالیایی هم عقیده با هم از اصلی‌ترین گزینه برای جانشینی مونتلا یاد می‌کردند. گاتزتا دلااسپورت، توتو اسپورت و کوریه‌ره دلا اسپورت سه روزنامه معتبر کشور ایتالیا بودند که اسم گنارو گتوزو را اعلام کردند. صدایی شبیه به فریادهای گزارشگران تلویزیون ایتالیا که بعد خلق شدن هر صحنه گلادیاتوری توسط گتوزو، کلی صفت برای توصیف او پشت هم می‌چیدند.
راه مونتلا و میلان جدا شد تا این صدا هیجان را به رگ‌های روسونری تزریق کند. یا بهتر اینکه راه مونتلا و میلان جدا بود. درست از همان روزی که میلانی‌ها سرخوش از آخرین افتخارشان - قهرمانی سری‌آ در فصل ۲۰۱۰-۲۰۱۱ - امیدوار به این بودند که تیم این فصل‌شان خوب بسته شده. خریدهایی مثل: کسیه، هاکان چالهان‌اوغلو، نیکولا کالینیچ، لئوناردو بونوچی و ... آنها را در خوابی پر از رویاهای شیرین فرو برده بود. خوابی که امروز از آن پریدند و تیم‌شان را در رده هفتم سری‌آ و رده اول گروه D لیگ اروپا می‌بینند.
میلانی‌ها شاید تنها کسانی باشند که اتفاقات زندگی‌شان شیرین‌تر و بهتر از خواب‌هایی باشد که آنها منتظر دیدنش هستند! خبر اخراج وینچنزو مونتلا بدون شک دومین خبر خوب برای ایتالیایی‌های میلانی بود که بعد روح‌شان توسط مونتلا و ونتورا در حال اذیت شدن بود. حالا هیچ سوهانی روی روح آنها نیست و رویای خواب‌های‌شان در واقعیت تعبیر شده.
نشستن گنارو گتوزو روی نیمکت میلان، هیجان‌انگیزترین سکانس همان تراژدی تلخ تکراری است که نیاز به یک نفر اول برای بازی کردن ریسک‌پذیرترین نقش‌‌ها داشت. نقش اولی که پیدا شده، اما اگر نسوزد! کرگدن برگشته. درواقع عشق دوباره در میلان دیده می‌شود. عشقی از جنس گتوزو که حتی بازمانده‌ای هم از میلان سرحال قدیم نمانده که بخواهد آن را دوباره به جریان بیندازد. گتوزو شاید کم‌تجربه و یک ریسک بزرگ برای سران باشگاه باشد، اما نقشه راه را بلد است. نقشه‌ای که سال‌هاست روی تک‌تک سلول‌هایش هک شده. نقشه‌ای برای نجات میلان. واکنش‌ها به انتخاب او متفاوت است. عده‌ای اعتقاد به مهره‌سوزی دارند و عده‌ای هم از یک انتخاب به موقع صحبت می‌کنند. بنونتو بدون امتیاز و ته جدولی اولین آزمای میلان گتوزو خواهد بود. آنها تا پیش از دیدار مقابل لاتزیو هشت چالش سخت را پیش رو دارند. هشت مسیر که باید دید گتوزو دوباره میلان را روی خط‌های قرمز پیراهن‌شان به سمت خوشبختی سوق می‌دهد؟

 

43257

کد N1796586

وبگردی