آفتاب

ترفیع درجه سردار سلیمانی! | سردار، چه زمانی «سپهبد سلیمانی» می شود؟

ترفیع درجه سردار سلیمانی! | سردار، چه زمانی «سپهبد سلیمانی» می شود؟

درجه سردار سلیمانی بالا می رود؟ | شاهکار نظامی سردار قاسم سلیمانی در پیروزی بر داعش در نبرد چند ساله و فرماندهی جبهه مقاومت در نابودی این گروهک تکفیری و تروریستی، مایه آن شد که بحث ترفیع درجه سردار سلیمانی مطرح شود. گرچه سردار کوثری این موضوع را تکذیب می کند، اما شنیده ها می گویند در روز مبعث، درجه سردار سلیمانی به «سپهبدی» ترفیع داده می شود.

بیشتر بخوانید: سردار سلیمانی کیست؟
بیشتر بخوانید: فیلم: سردار سلیمانی در البوکمال .
اخبار تایید نشده حاکی از آن است که سردار سرلشگر قاسم سلیمانی پس از شکست داعش در عراق و سوریه از سوی رهبر معظم انقلاب به درجه سپهبدی نائل خواهد آمد.
نقش ویژه سردار سلیمانی
سردار سلیمانی که از سال 1376 همزمان با اوج گیری قدرت طالبان در افغانستان، فرماندهی سپاه قدس را عهده دار شده بود، نقش مهمی در قدرت گرفتن حزب‌الله لبنان، عقب راندن اسرائیل از جنوب این کشور، جنگ افغانستان، شکل‌دهی به فضای سیاسی عراق پس از سرنگونی رژیم صدام، تغییر روند جنگ داخلی سوریه و مقابله با داعش در عراق داشته‌است.
وی پس از تحقق وعده اش در پایان دادن به کار داعش طی نامه ای به رهبر انقلاب ضمن اعلام  رسمی شکست این گروه آن را فتنه ای خطرناک، شبیه به فتنه های زمان امیرالمومنین خوانده است و در ادامه از نقش رئیس جمهور تقدیر کرده است.
رهبر انقلاب نیز در پاسخ به نامه ایشان فرمودند: این تنها ضربه به گروه ستمگر و روسیاه داعش نبود، ضربه بود به دولت های قبلی و کنونی امریکا و رژیمهای وابسته به آن در این منطقه که این گروه را به وجود آوردند و همه‌گونه پشتیبانی کردند تا سلطه‌ی نحس خود را در منطقه‌ی غرب آسیا بگسترانند و رژیم غاصب صهیونیست را بر آن مسلط سازند.
ترفیع درجه سردار سلیمانی
حال با از شکست داعش پس از 6 سال و موفقیت های سردار سلیمانی در سایر عرصه ها برخی خبر از آن می دهند که ایشان از سوی رهبر انقلاب ترفیع درجه خواهند گرفت که در روز مبعث رسما این اقدام صورت می گیرد.
سردار اسماعیل کوثری در واکنش به این خبر گفته است: چنین مسئله ای نه مطرح است و نه در خصوص آن صحبتی شده و اساسا هدف حاج قاسم والاتر از این مصادیق ظاهری است. بنابراین این موضوع مورد تایید نیست.
اما شنیده های تایید نشده صدای ایران حاکی از آن است سردار سرلشگر قاسم سلیمانی در روز مبعث حضرت رسول (ص) به درجه سپهبدی ارتقا خواهد یافت تا نخستین سپهبد زنده ای باشد که در دوران حکومت جمهوری اسلامی به این درجه رسیده است. همچنین امکان ترفیع پست ایشان نیز وجود دارد.
کد N1795729

وبگردی