آفتاب

علت حمله احمدی نژاد به خانواده لاریجانی | چرا احمدی نژاد با لاریجانی ها درافتاده است؟

علت حمله احمدی نژاد به خانواده لاریجانی | چرا احمدی نژاد با لاریجانی ها درافتاده است؟

پشت پرده مخالفت احمدی نژاد با خانواده لاریجانی | محمود احمدی نژاد در حرم شاه عبدالعظیم، رو به مردم و خبرنگاران حاضر کرد و با صراحت از مخالفتش با خانواده لاریجانی گفت! او که سالهای قبل، خانواده هاشمی رفسنجانی را مورد هجوم قرار می داد، حالا به این نتیجه رسیده که برای ماندن در صحنه سیاسی، باید به خانواده لاریجانی بتازد!

عدم توانایی رئیس جمهور وقت برای مدیریت شرایط و شکست فرد نزدیک به وی - حداد عادل - در انتخاب ریاست مجلس، سر آغاز کینه اینروزهای محمود احمدی نژاد با لاریجانی هاست.
محمود احمدی نژاد رئیس جمهور پیشین کشورمان، همچنان به قوه قضائیه حمله می کند و بر تندی و احساساتی بودن اظهاراتش افزوده است .
او چندی پیش با حضور در حرم عبدالعظیم حسنی (ع) و ایستادن در کنار یاران بهاری اش، اینبار شدید تر و بی پروا تر از گذشته خانواده لاریجانی را مورد حمله خود قرار داد .
وی خطاب به اندک مردمی که برای گرفتن عکس سلفی دور او جمع شده بودند با فریاد هایی که از سر عصبانیت بود قسم خورد که با این خانواده - خانواده لاریجانی - مخالف است .
او چندین بار تاکید کرد که روی سخنش با برادران لاریجانی است و میزان ناراحتی و کینه اش از لاریجانی ها را اینبار شفاف تر از قبل بیان کرد .
اما چرا احمدی نژاد از لاریجانی کینه دارد؟
ماجرا بر می گردد به سالها قبل . زمانی که در دولت اول احمدی نژاد ، علی لاریجانی که بعنوان نماینده مردم قم وارد مجلس شده بود، توانست با رای زنی و لابی های صورت گرفته ، حداد عادل را کنار زده و بر کرسی رياست مجلس تکیه بزند .
او پیش از این دبیر شورای عالی امنیت ملی بود که به دلیل اختلافاتش با احمدی نژاد کنار رفته و اینک با ورود به مجلس شورای اسلامی و جمع آوری رای نمایندگان مردم، رئیس قوه مقننه شده بود.
عدم توانایی رئیس جمهور وقت برای مدیریت شرایط و شکست فرد نزدیک به وی - حداد عادل - در انتخاب ریاست مجلس، سر آغاز کینه اینروزهای محمود احمدی نژاد با لاریجانی هاست.
میزان این دشمنی اینقدر پیش رفت که رئیس دولت دهم با هماهنگی سعید مرتضوی ، یکی از برادران لاریجانی را به جلسه ای فرا خوانده و برای او تله گذاشتند و فیلمبرداری مخفیانه کرده و پخش کردند!
رئیس جمهور سابق در سال های پایانی دولتش نیز کمی آتش مخالفتش با لاریجانی را تند تر کرد و کار را به جایی رساند که علی لاریجانی با همان لحن و آرامش همیشگی اش، او را از صحن مجلس بیرون انداخت!
اینک با گذشت سالها از آن موضوع و به بهانه احضار و محاکمه حمید بقایی ، احمدی نژاد بازهم در قالب منجی ظاهر شده و تا می تواند علیه قوه قضائیه و قوه مقننه که ریاستش بر عهده لاریجانی هاست می تازاند.
زمانی تلاش می کرد تا دولت و اقداماتش را زیر سوال ببرد اما با رو شدن دستش و تحویل نگرفتن اظهاراتش توسط مردم، استراتژی را تغییر داده و تلاشهایش برای حمله به لاریجانی ها را به شدت افزایش داده است .
جالب اینجاست که در ابتدای ظهور احمدی نژاد برای قرار گرفتن در قامت کاندیدای ریاست جمهوری، وی با استفاده از تکنیک همیشگی و عوامفریبی اش، خود را مخالف خاندان هاشمی مطرح می کرد و اینک که راس آن خاندان از دنیا رفته و فرزند وی بعنوان رئیس شورای شهر تهران انتخاب شده و اختلاف میان اصولگرایان به اوج رسیده، احمدی نژاد استراتژِی خود را بر مخالفت با خاندان لاریجانی تغییر داده است.
او خوب می داند که برای مطرح ماندن در افکار عمومی و ادامه حیات سیاسی اش، نیاز به درگیری با جدی ترین عناصر حاضر در قدرت دارد و اینروزها چه کسی جز علی لاریجانی و برادرش آیت الله صادق آملی لاریجانی می تواند بهترین سیبل حمله باشند؟
نکته سوال برانگیز در برابر این مانورهای احمدی نژاد جایی است که از وی سوال شود چرا در زمان ریاست هاشمی شاهرودی بر قوه قضائیه که با دولت اول احمدی نژاد همزمان بود او هیچ اظهار نظر و اقدامی برای بی عدالتی ها و فسادهای حاکم بر دستگاه قضا ترتیب نداد؟
آیا به یکباره و با حضور آیت الله صادق لاریجانی بر راس این قوه ، احمدی نژاد فساد ها را دید و حالا بعد از سالها پوزیشن مخالفت با لاریجانی ها را بر گزیده است؟ یا این کینه ریشه قدیمی تری دارد؟
پاسخ سوالاتی از این دست را باید در داد و هوار های اینروزهای رئیس جمهور سابق جست.
صراط
کد N1795521

وبگردی