آفتاب

سینمای کودک و نوجوان دچار چالش جدی است/ فیلم‌های آموزشی و تربیتی گیشه ندارند

سینمای کودک و نوجوان دچار چالش جدی است/ فیلم‌های آموزشی و تربیتی گیشه ندارند

معاون وزیر آموزش و پرورش معتقد است سینمای کودک و نوجوان در کشور دچار چالش جدی است.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام محی‌الدین بهرام محمدیان عصر جمعه در مراسم افتتاح چهل و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم رشد در مشهد افزود: فیلم‌های آموزشی و تربیتی گیشه ندارند تا سرمایه خود را به دست آوردند لذا باید به این فیلم ها به عنوان یک ضرورت توجه شده و برای تولید آنها سرمایه گذاری شود، همان‌گونه که برای معلم، تولید کتاب، مجله و سایر بسته‌های آموزشی سرمایه‌گذاری می‌کنیم.

وی با بیان اینکه سینمای کودک و نوجوان در کشور دچار چالش جدی است، گفت: این سینما می تواند با پیوند خوردن با فیلم های آموزشی و تربیتی و مبنا قرار دادن سیاست‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، موجب تهیه فیلم های آموزشی و رونق سینمای کودک و نوجوان شود.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ‌ریزی آموزشی کشور افزود: فیلم‌های آموزشی و تربیتی اندکی متفاوت با فیلم‌های سرگرمی و تفریحی است بنابراین در شاخص‌های این بخش از سینما، معنا محوری و مفهوم محوری اصل و اساس است. جشنواره فیلم رشد در صدد است آموزش و یادگیری و مفاهیم اساسی تربیت را به زندگی علمی دانش آموزان نزدیک کند.

وی با بیان اینکه سند تحول بنادین به آموزش و پرورش توصیه کرده از رسانه‌های متنوع یاددهی و یادگیری بهره بگیرد و محیط های متنوع را برای یادگیری و یاددهی برگزیند، گفت: کلاس و کتاب درسی تنها محیط و رسانه یادگیری نیست و همه فضای مدرسه و محیط مدرسه، محیط های آموزشی هستند. صدا، نور و تصویر می‌تواند با ترکیب معنا نزدیکترین وسیله و محیط برای جان بخشیدن به متون آموزشی باشند.

کد N1795501

وبگردی