آفتاب

افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی ایران در شهر سئول

افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی ایران در شهر سئول

آیین گشایش نمایشگاه «دستان شگفت‌انگیز» هنر و صنایع‌دستی ایران در محل گالری بنیاد کره در شهر سئول برگزار شد.

به گزارش ایلنا، این مراسم با حضور بهمن نامورمطلق، معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی، طاهریان سفیر ایران در سئول و مدیر دیپلماسی عمومی وزارت خارجه جمهوری کره برگزار شد.

وی در این مراسم، با بیان پیشینه مراودات فرهنگی و اقتصادی میان دو کشور ایران کره بر لزوم توسعه همکاری‌های تجاری دو کشور به ویژه در حوزه صنایع‌دستی تأکید کرد.

این مقام مسئول در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با اشاره به تراز تجاری دو کشور بر لزوم تنوع در محصولات صادراتی به کشور کره تأکید کرد و ادامه داد: «محصولات صنایع‌دستی ایران دارای ظرفیت‌های لازم برای حضور در بازار کشور کره هستند.»

نامورمطلق با اشاره به شناخت و علاقه‌مندی مردم ایران به فرهنگ و هنر کشور کره، از همدردی دولت کره جنوبی و هنرمندان این کشور با زلزله‌زدگان کرمانشاه قدردانی کرد.

نمایشگاه «دستان شگفت‌انگیز» از ۲ تا ۵ آذر ۹۶ در محل گالری بنیاد کره واقع در شهر سئول برپا خواهد بود، هنرمندان ایرانی در رشته‌های چاپ قلمکار، میناکاری، نگارگری، سفال و سرامیک، زیورآلات، معرق چوب، خراطی، فیروزه کوبی، گلیم بافی و مشبک فلز در این نمایشگاه آثار خود را عرضه کرده‌اند.

همچنین بهمن نامورمطلق معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی با رئیس سازمان میراث‌فرهنگی کره جنوبی دیدار کرد.

دو طرف در این دیدار بر گسترش همکاری‌های فی مابین در حوزه میراث‌فرهنگی و هنرهای سنتی تأکید کردند. معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی با ارائه پیشنهاد برای برگزاری نمایشگاه‌های مشترک در حوزه صنایع‌دستی و آثار فرهنگی از رئیس سازمان میراث‌فرهنگی کره برای حضور در ایران و بازدید از موزه‌های کشورمان دعوت به عمل آورد.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی بر معرفی اشتراکات فرهنگی دو کشور به ویژه در حوزه ادبیات و میراث ناملموس تأکید کرد.

نامورمطلق همچنین در دیدار با تجار ایرانی مقیم کره بر راه‌اندازی بازار دائمی در کره، سلیقه‌شناسی و بازار شناسی حوزه صنایع‌دستی در کره، آشنایی میان تجار و هنرمندان حاضر در نمایشگاه تأکید کرد.

 

او ضمن بازدید از خیابان تهران در سئول از رایزنی برای راه‌اندازی فروشگاه و نمایشگاه معرفی فرهنگ و هنر ایرانی در این خیابان خبر داد.

 

کد N1795462

وبگردی