آفتاب

کمک 370 میلیارد ریالی مردم به زلزله‌زدگان

کمک 370 میلیارد ریالی مردم به زلزله‌زدگان

رئیس جمعیت هلال احمر از پیش‌بینی دفترچه‌های امدادی برای 30 هزار خانوار زلزله‌زده خبر داد و گفت: تاکنون 370میلیارد ریال از سوی مردم به زلزله‌زدگان غرب کشور کمک شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی اصغر پیوندی؛ رئیس جمعیت هلال احمر در نشست خبری تشریح فعالیت‌های امدادی جمعیت هلال احمر در زلزله غرب کشور گفت: مهم‌ترین اولویت در سازمان امداد و نجات هلال احمر طبق تاکیدات مقام معظم رهبری، تخمین اولیه حوادث و کمک‌رسانی به مصدومان است.

او با اشاره به زلزله غرب کشور گفت: در دو روز اول پس از وقوع زلزله به دلیل بحرانی‌بودن شرایط نظم خاصی حاکم نبود و اقلام امدادی مانند چادر دقیق و کامل به مردم نرسید البته هلال احمر مسوول برپایی نظم نیست اما علت عدم خدمات‌رسانی کامل در دو روز اول عدم نظم بود.

پیوندی افزود: جمعیت هلال احمر تاکنون 82هزار و 540 تخته چادر و 240هزار تخته پتو میان زلزله‌زدگان توزیع کرده که همه این اقلام به طور کلی 100میلیارد تومان هزینه داشته است.

او با اشاره به پیش‌بینی‌های صورت گرفته برای زلزله‌زدگان گفت: دفترچه‌های امدادی برای 30 هزار خانوار پیش‌بینی شده تا اقلام تغذیه‌ای و مورد نیاز را با توجه به آنها در اختیار حادثه‌دیدگان قرار دهیم.

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه مردم کمک‌رسانی بسیار بالایی در این حادثه داشته‌اند، گفت: 370 میلیارد ریال توسط مردم به شعبات هلال احمر واریز شد و تا امروز نیز 20 هزار تن اقلام امدادی و غیرامدادی توسط مردم برای زلزله‌زدگان به شعبات هلال احمر در سراسر کشور تحویل داده شده است.

پیوندی با بیان اینکه مردم به سازمان هلال‌احمر اعتماد کامل دارند تصریح کرد: خوشبختانه اعتماد مردم به هلال احمر روز به روز افزایش یافته است و این کمک‌ها و اموالی که وقف جمعیت هلال احمر کرده‌اند مشخص است که از زلزله‌ ورزقان تاکنون کمک‌های مردمی یک و نیم برابر شده است.

ادامه دارد...

کد N1794195

وبگردی