آفتاب

پیگیری دولت برای احیای ٥٥٠ هزار هکتار از اراضی دشت خوزستان، ایلام و سیستان و بلوچستان

پیگیری دولت برای احیای ٥٥٠ هزار هکتار از اراضی دشت خوزستان، ایلام و سیستان و بلوچستان

سخنگوی دولت گفت: در خصوص اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در بخش آب و خاک یکی از ابرپروژه‌ها احیای ٥٥٠ هزار هکتار از اراضی دشت خوزستان، ایلام و سیستان و بلوچستان بود که خوشبختانه تاکنون ٢٧٤ هزار هکتار از این اراضی تسطیح، آبیاری و تحویل شده است و برای باقی آن هم جلسه‌ای برای استماع گزارش نظارتی تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت و رئیس سازمان مدیریت برنامه و بودجه کشور در حاشیه نشست بررسی پیشرفت طرح های اقتصاد مقاومتی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در خصوص اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در بخش آب و خاک یکی از ابرپروژه‌ها احیای ٥٥٠ هزار هکتار از اراضی دشت خوزستان، ایلام و سیستان و بلوچستان بود که خوشبختانه تاکنون ٢٧٤ هزار هکتار از این اراضی تسطیح، آبیاری و تحویل شده است و برای باقی آن هم جلسه‌ای برای استماع گزارش نظارتی تشکیل شد.

وی افزود: این ٥٥٠ هزارهکتار از اراضی جز تعهدات دولت قرار گرفته که ١/٥ میلیارد دلار ازصندوق توسعه ملی برای این طرح اختصاص داده شد و ما امیدواریم سازوکاری طرح شود تا ٣٠ درصد از اصل و سود پروژه به صندوق طبق قانون بازگردانده شود.

نوبخت عنوان کرد: این اقدامات به نحو شایسته در استان خوزستان انجام شده و در سیستان و بلوچستان و ایلام در حال پیگیری است. این طرح اشتغال گسترده و افزایش تولید به همراه داشته است.

سخنگوی دولت در پایان در رابطه با میزان مهاجرت از روستاها به شهر پس از پایان فاز اول این پروژه تصریح کرد: باتوجه به اینکه این اراضی رها شده بودند پس از تکمیل ٢٧٤ هزار هکتار از اراضی و تسطیح و کانال‌کشی آن بسیاری از زارعین و کشاورزان به روستاها بازگشتند و شاهد مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها بودیم.

کد N1793876

وبگردی