آفتاب
معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران:

دو برابر نیاز تهران ساخت‌وساز تجاری شده‌است/ ابطال ۳۴ هولوگرام به ارزش ۵۵ میلیارد تومان

دو برابر نیاز تهران ساخت‌وساز تجاری شده‌است/ ابطال ۳۴ هولوگرام به ارزش ۵۵ میلیارد تومان

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران گفت: دو برابر آنچه نیاز داشتیم در تهران ساخت و ساز تجاری صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سمیع‌الله حسینی مکارم؛ معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با تاکید بر اینکه رویکرد اصلی شهرداری تهران در دوره جدید شفافیت و انضباط مالی و دسترسی آزاد مردم به معاملات شهرداری است، گفت: مردم تهران باید بدانند هزینه‌های شهرداری کجا و چگونه هزینه می‌شود. شهرداری تهران تبدیل به اتاقی شیشه‌ای خواهد شد و مردم در جریان اتفاقات رخ داده در شهرداری قرار می‌گیرند.

او با تاکید بر اینکه 2500 میلیارد تومان از درآمدهای شهرداری از محل مالیات بر ارزش افزوده کاهش یافته است، افزود: با وجود کاهش درآمدهای شهرداری امسال استخدام‌های زیادی در شهرداری داشته‌ایم. حقوق نیز افزایش پیدا کرده است اما به دلیل رکود در حوزه ساخت و ساز و پر شدن ظرفیت طرح جامع و تفصیلی دیگر نمی‌توانیم از حوزه شهرسازی درآمد آنچنانی داشته باشیم. در حقیقت دو برابر آنچه نیاز داشتیم در تهران ساخت و ساز تجاری صورت گرفته است.

او با اشاره به اینکه اموال و دارایی‌های بسیاری در شهر فروخته شده است، گفت: عوامل متعددی همچون ایجاد درآمد متعارف از محل درآمدهای پایدار و دوم کاهش هزینه‌های غیرضرور موجب کاهش درآمد در شهرداری شده است.

معاون شهردار با تاکید بر تغییر رویکرد شهرداری در هزینه کرد ادامه داد: سال گذشته در ایام محرم شهرداری پنج میلیارد تومان بودجه مصوب داشت اما بیش از 50 میلیارد تومان هزینه کرد اما امسال 10 میلیارد تومان بودجه داشتیم و نه تنها هزینه‌ها با کیفیت بیشتر انجام شد بلکه از بودجه مصوب نیز تخطی نکردیم.

او گفت:‌ نه تنها حقوق‌ها کاهش نیافته بلکه در دو ماهه اخیر تمام حقوق و تسهیلات و مزایای کارمندان شهرداری را نیز پرداخت کردیم.

معاون مالی شهرداری تهران در ادامه به تشریح اثرات و نتایج اولین بخشنامه ضد فساد شهرداری در خصوص هولوگرام‌ها پرداخت.حسینی مکارم با اشاره به اینکه این بخشنامه در راستای شفاف‌سازی مراودات در شهرداری تهران صورت گرفت، گفت: پس از صدور بخشنامه کمیته‌ای از متخصصین تشکیل شد و در مورد هولوگرام‌های صادر شده بررسی و کنترل‌های لازم صورت گرفت.

او با تاکید بر اینکه فکر پشت صدور هولوگرام درست بوده اما از مسیر خود خارج شده است، تصریح کرد: مشکل از اینجا شروع شد که به جای اینکه پول به خزانه شهرداری واریز شود کارگزاران ادعا کردند به جای ملک پول می‌خواهند و همه چیز از فلسفه اصلی آن یعنی دریافت پول از پیمانکاران دور شد و در عوض این شهرداری بود که به کارگزاران پول پرداخت می‌کرد مواردی وجود داشته که شهردای به کارگزار اعلام کرده وام بگیرد و هزینه‌اش از سوی شهرداری پرداخت خواهد شد. در مجموع قانون رعایت نشده است. بر اساس قانون پول نقد باید به خزانه وارد می‌شده اما همه چیز برعکس شده است. شفافیت از بین رفته و وقتی پولی به حساب واریز نشود اصلا نمی‌دانیم چقدر درآمد داشته‌ایم.

حسینی مکارم با اشاره به بررسی 1232 هولوگرام تا امروز ادامه داد: بعد از صدور بخشنامه ضدفساد شهردار 1232 هولوگرام صادر شده به ارزش 720 میلیارد تومان بررسی شد از این تعداد 866 مورد به ارزش 359 میلیارد تومان تایید شده است. 332 مورد مستندات کافی نداشته و 34 هولوگرام نیز به ارزش 55 میلیارد تومان باطل شده است.

ادامه دارد...

کد N1793673

وبگردی