آفتاب

زلزله اردبیل | جزییات زلزله در اردبیل

زلزله اردبیل | جزییات زلزله در اردبیل

زلزله اردبیل | جزییات زلزله در اردبیل || زلزله 5.4 ریشتری که شامگاه سه شنبه در استان اردبیل احساس شد، تلفات جانی نداشتند اما به برخی واحدهای مسکونی روستاهای شهرستان پارس‌‌آباد خسارت‌های کلی و جزئی وارد کرد. مرکز زلزله اردبیل، کشور جمهوری آذربایجان و 90 کیلومتری شهر اصلاندوز بود. جزییات زلزله اردبیل را در ادامه بخوانید...

بیشتر بخوانید: زلزله در بیرجند .

بیشتر بخوانید: اخبار زلزله کرمانشاه .

 مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل با اشاره به وقوع زمین لرزه در پارس آباد گفت: زلزله رخ داده در جمهئری آذربایجان و مناطق مرزی شمال استان اردبیل خسارت جانی نداشته است.

مهر نوشت: مسعود امامی یگانه اضافه کرد: کانون اصلی زلزله ۵.۴ ریشتری شهر بردا در کشور جمهوری آذربایجان بود که در شهرهای شمالی استان بویژه اصلاندوز و پارس آباد نیز به خوبی احساس شد.

وی با بیان اینکه از همان دقایق اولیه تیم های ارزیاب و امداد و نجات در واکنش سریع به محل های روستایی و مرزی اعزام شدند، ادامه داد: خوشبختانه براساس اعلام تیم‌های اعزام شده گزارشی از خسارت جانی و مصدومیت در این شهرها نداشتیم.

مدیرکل مدیریت بحران استان تنها خسارت مالی گزارش شده را ترک خوردگی چند ساختمان در این مناطق عنوان کرد و یادآور شد: تیم های ارزیاب مدیریت بحران در حال بررسی دقیق این خسارت ها هستند.

وی با اشاره به آماده باش شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان های استان بویژه در مناطقی که تحت تاثیر زلزله اخیر بوده اند، بیان داشت: تیم های امداد و نجات نیز در اولین دقایق زلزله به مناطق روستایی اعزام شدند تا در صورت نیاز به امدادرسانی بپردازند.

زلزله ۵.۴ ریشتری در شهر بردا جمهوری آذربایجان که ساعت ۲۳.۱۷ دقیقه چهارشنبه شب رخ داد؛ در شهرهای مشگین شهر، اردبیل، پارس آباد، بیله سوار، اصلاندوز، جعفر آباد، گرمی و… احساس شد.

قدرت این زمین لرزه در مرکز استان خفیف بود اما در شهرستان پارس آباد در شمال استان اردبیل شدت این زلزله بیشتر بود.

* خسارت زلزله اردبیل

اکبر صمدی در اردبیل اظهار داشت: خوشبختانه زلزله‌ای که حدود یک ساعت پیش در کشور جمهوری آذربایجان و 90 کیلومتری شهر اصلاندوز به وقوع پیوست، طبق گزارش‌های رسیده تلفات جانی ندارد.

وی گفت: در این زلزله به اماکن مسکونی در روستاهای شهرستان پارس‌‌آباد خسارت‌های کلی و جزئی وارد شده است.

فرماندار شهرستان پارس آباد افزود: میزان خسارت در روستاها در حال بررسی بوده و به محض اتمام گزارش کامل از رسانه‌ها اعلام می‌شود.
کد N1792336

وبگردی