آفتاب

خودکشی ناکام بن‌طلال

خودکشی ناکام بن‌طلال

کاربران شبکه‌های اجتماعی و برخی منابع رسانه‌ای از خودکشی ناموفق سرشناس‌ترین شاهزاده بازداشت‌شده سعودی در محل بازداشتش خبر داده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از العرب‌الیوم،‌ پیشتر برخی منابع خبری و کاربران شبکه‌های اجتماعی از مرگ «ولید بن‌طلال» شاخص‌ترین شاهزاده بازداشت‌شده سعودی در محل بازداشتش در هتل «ریتز کارلتون» در ریاض، خبر داده و نوشتند که بن‌طلال با قطع کردن رگ‌های، دستش خودکشی کرده است.

صفحه کاربری «کشکول» نیز، که به فاش کردن برخی اخبار سیاسی مهم معروف است، با تایید این خبر، نوشته که اقدام بن‌طلال به خودکشی ناکام بوده و وی از مرگ نجات یافته است.

با این حال، منابع سعودی، امروز با رد این خبر، اعلام کردند که ولید بن‌طلال زنده است و در سلامتی کامل به‌سر می‌برد. 

این منابع افزودند، انتشار چنین اخباری در راستای بی‌ثبات کردن اوضاع داخلی کشور صورت می‌گیرد.

ولید بن‌طلال، از ثروتمندترین مردان جهان، یکی از شاخص‌ترین شاهزاده‌هایی است که به دستور کمیته مبارزه با فساد در عربستان سعودی بازداشت شده است. این کمیته که چند روز پیش به ریاست ولیعهد عربستان شکل گرفت، ده‌ها شاهزاده سعودی و مقام‌های حکومتی را بازداشت کرده است.

این در حالی‌ست که پایگاه خبری «هافینگتون‌پست» در تحلیلی از اوضاع عربستان سعودی نوشته است، ۱۱ روز از بازداشت ده‌ها شاهزاده و مقام ارشد در عربستان سعودی می‌گذرد و این اقدام متهورانه‌ای، که به دستور شخص «محمد بن‌سلمان» ولیعهد صورت گرفته است چه‌بسا می‌تواند این کشور را در فروپاشی کامل سیاسی، اقتصادی و نظامی پیش ببرد.

کد N1792144

وبگردی