آفتاب

کشف یک بره قوچ وحشی زنده در عملیات ویژه ماموران یگان حفاظت تهران

کشف یک بره قوچ وحشی زنده در عملیات ویژه ماموران یگان حفاظت تهران

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران از کشف و ضبط شاخ یک راس کل وحشی و یک بره قوچ وحشی زنده در دونقطه از سطح شهر تهران خبر داد.

به گزارش ایلنا، نقی میرزا کریمی در تشریح این خبر گفت: پس از دریافت گزارشی از همیاران محیط زیست مبنی بر نگهداری غیرمجاز حیات وحش در دو نقطه از شهر تهران پس از هماهنگی با مرجع قضایی و دریافت مجوزهای لازم صبح امروز ماموران یگان حفاظت با ورود به محل این منازل را مورد بازرسی قرار دادند.

 وی با اشاره به اینکه مأموران در بازرسی از این منازل شاخ یک راس کل وحشی به همراه یک قبضه سلاح شکاری ساچمه زنی و یک بره قوچ وحشی زنده را کشف و ضبط کردند، افزود: بره قوچ وحشی در وضعیت نامناسبی نگهداری می شد و این حیوان جهت تیمار و انجام اقدامات کنترلی به کلینیک حیات وحش پارک پردیسان منتقل شده است.

 میرزاکریمی با بیان اینکه ضرر و زیان وارده به محیط زیست برای هر کدام از این موارد برابر با ۱۰ میلیون تومان می باشد، تصریح کرد: متخلفان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

این گزارش می افزاید شهروندان می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی موضوع را سریعا به شماره تلفن 77359564 و یا سامانه پیامکی  50004044 اطلاع دهند.

کد N1791780

وبگردی