آفتاب

ارائه خدمات مشاوره‌ای ۴۰ روان‌شناس به زلزله‌زدگان/ آمار دقیقی از مصدومان ضایعه نخاعی و قطع عضو وجود ندارد

ارائه خدمات مشاوره‌ای ۴۰ روان‌شناس به زلزله‌زدگان/ آمار دقیقی از مصدومان ضایعه نخاعی و قطع عضو وجود ندارد

معاون درمان وزیر بهداشت آخرین وضعیت مصدومان زلزله کرمانشاه را تشریح کرد.

قاسم جان‌بابایی، معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا درباره آمار دقیق مصدومان زلزله استان‌های غرب کشور گفت: تاکنون 7هزار و 817 نفر در این حادثه مصدوم شدند که 4 هزار و 313 نفر آنها به صورت سرپایی خدمات درمانی دریافت کردند.

وی افزود: تعداد 964 نفر از مصدومان بستری هستند، از این تعداد 206 نفر در کرمانشاه، 231 نفر در استان های تهران و البرز و 62 نفر در همدان بستری شدند.

جان‌بابایی با اشاره به اینکه همچنان آمار دقیقی از تعداد جراحی‌ها و مصدومانی که قطع عضو یا قطع نخاع شدند، وجود ندارد؛ گفت: خدمات درمانی از جمله خدماتی مانند جراحی علاوه بر بیمارستان‌های ذکر شده در 6 بیماستان صحرایی نیز صورت می‌گیرد.

معاون درمان وزیر بهداشت با اشاره به اینکه همه مصدومان بستری همراه دارند، گفت: خدماتی هم برای همراه مصدومان در نظر گرفته شد و همه آنها در بیمارستان کنار مصدومان خود هستند.

وی درباره ارائه خدمات روانی نیز گفت: 40 روان‌شناس در بیمارستان‌ها حضور دارند و به مصدومان خدمات درمانی می‌دهند. هم‌چنین این خدمات به همه زلزله‌زدگان نیز ارائه می‌شود و تیم سلامت روان وزارت بهداشت در جمع زلزله زدگان غرب کشور امروز حضور پیدا کرد.

 

کد N1791770

وبگردی