آفتاب

شورای انتشارات سازمان تحقیقات کشاورزی نیازمند تحول است

شورای انتشارات سازمان تحقیقات کشاورزی نیازمند تحول است

اسکندر زند گفت: شورای انتشارات سازمان نیازمند تحول است. سازوکار نوشتن کتاب از خروجی مولفین است که باید فکری اساسی برای آ‌ن کرد. در حال حاضر کتاب‌هایی که در سازمان منتشر می‌شود از نظم و انضباط برخوردار نیست.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، مراسم بزرگداشت 25 دوره هفته کتاب با حضور و سخنرانی اسکندر زند، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رونمایی از کتب جدید حوزه کشاورزی امروز سه شنبه 23 آبان در سالن فجر سازمان تحقیقات و آموزش و ترویج کشاورزی برگزار شد.

در این مراسم اسکندر زند معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی ضمن تسلیت به خاطر جان باختن هموطنان کرمانشاهی در زلزله دو روز پیش اظهار کرد: کتاب انسان را به فکر فرو می‌برد و بها دادن به کتاب جامعه را به توسعه و پیشرفت خواهد رساند، کتاب ماحصل تجربیات از گذشته تا امروز است.

وی افزود: این مساله دلیل مهمی است برای اینکه کتاب را مطالعه کنیم. کتاب علم را به زنجیر می‌کشد ما در سازمان تحقیقات در تولید علم و کتاب باید نسل جدیدی از حرکت را شروع کنیم که آن تولید محتوا است.

زند در رابطه با تولید علم خاطرنشان کرد: زنجیره‌ علم از ایده شروع می‌شود سپس تبدیل به مقاله، مقالات مروری و فصول یک کتاب تبدیل می‌شوند اما در سازمان تحقیقات تاکنون تنها به گزارش‌های نهایی ومقاله خوب رسیده‌ایم. ما در بخش مقالات مروری مشکلات زیادی داریم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با انتقاد از شورای انتشارات سازمان تحقیقات تصریح کرد: شورای انتشارات سازمان نیازمند تحول است. سازوکار نوشتن کتاب از خروجی مولفین است که باید فکری اساسی برای آ‌ن کرد. در حال حاضر کتاب‌هایی که در سازمان منتشر می‌شود از نظم و انضباط برخوردار نیست.

وی در خصوص تالار ترویج اظهار کرد: تالار ترویج از اقدامات اولیه سازمان تحقیقات است اما ما به دنبال این هستیم تا در این دوره به محتویات کار توجه بیشتری شود. امیدواریم سال آینده تحلیل و ت ولید محتوا را در گزارشاتمان داشته باشیم.

زند در پایان عنوان کرد: ما اتفاقاتی را نیاز داریم که مجموعه را تکان دهد و یکی از این اتفاقات سر و سامان دادن و عمق بخشیدن به تولید محتوا با دانش و شیوه روز است.

در پایان صحبت‌های  زند از برترین‌های کتاب تحقیقات کشاورزی تجلیل به عمل آمد.

کد N1791525

وبگردی