آفتاب

دایی: باید با فساد فوتبال جدی مبارزه شود

دایی: باید با فساد فوتبال جدی مبارزه شود

نشست مشترک مهدی تاج و علی دایی صبح روز دوشنبه برگزار شد که اعضا در این جلسه به بررسی بحث فساد پرداخته و معتقد بودند که باید کار کارشناسی در این زمینه صورت بگیرد تا این معضل از جامعه فوتبال ریشه‌کن شود.

به گزارش ایسنا، علی دایی، پیشکسوت و کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال ضمن تسلیت به جامعه ایران به خاطر درگذشت تعدادی از هموطنان عزیزمان در غرب کشور در حاشیه جلسه خود با مهدی تاج گفت: باید کمپینی را درست کرد تا جامعه فوتبال، فدراسیون فوتبال و همه آحاد ورزش کشور با یاری رساندن به این عزیزان، شرایط مناسب را فراهم کنند. در واقع انتظار ما این است که با آسیب دیدگان این زلزله هم‌دردی کنیم و هر آنچه در توانمان است، از آنها دریغ نکنیم.
کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال درباره بحث فساد و موضوعاتی که اخیرا در این خصوص مطرح شده است، گفت: انتظار ما این است که به بحث فساد به صورت جدی برخورد شود و با کار کارشناسی و اجرای برنامه‌های مختلف، این معضل ریشه‌کن شود. فساد در جامعه وجود دارد و فوتبال نیز از این قاعده مستثنی نیست. بر همین اساس معتقدم نباید بیش از حد بحث فساد در فوتبال را برجسته کرد و با سیاه‌نمایی شرایطی فراهم شود که این رشته پرطرفدار مظلوم واقع شود.
سرمربی تیم فوتبال سایپا در ادامه بیان کرد: فدراسیون فوتبال در راستای بررسی ورفع معضلات فساد در فوتبال، قول هرگونه همکاری را داد تا با استفاده از داشته‌های خود و همکاری با کمیته اخلاق، پلیس امنیت و دستگاه‌های نظارتی بتواند در رفع این مساله بکوشد. در واقع این موضوع نیاز به کار کارشناسی، تحقیقی و برنامه ریزی دقیق و زیربنایی دارد که باید ساختارش شکل بگیرد و باشگاه‌ها در کنار هیات‌های فوتبال استان‌های سراسر کشور در این زمینه فعالیت‌های گسترده‌ای انجام دهند. اگر حمایت و همدلی جامعه فوتبال در این بخش وجود داشته باشد بدون شک می‌توان شاهد نتایج موثری در رفع این معضل بود.
وی ادامه داد: تاج از پیشنهاد جلسه با کلیه دست‌اندرکاران و پیشکسوتان فوتبال استقبال و اعلام کرد که با اعضای کمیته‌های اخلاق و انضباطی و همچنین دستگاه‌های نظارتی، جلسه‌ای در این خصوص برگزار خواهد کرد و از اظهار نظرات گفته شده به هیچ وجه ناراحت نبوده و این مطالب را موجب رشد و شکوفایی فوتبال می‌داند.
وی در پایان در خصوص روند آماده‌سازی تیم ملی فوتبال جهت حضور در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه گفت: امیدوارم شرایط برای ملی‌پوشان به گونه‌ای فراهم شود که بتوانند با برگزاری تمرینات و دیدارهای تدارکاتی، آمادگی لازم را کسب کنند. برای تیم ملی فوتبال ایران در میادین پیش رو و بازی‌های جام جهانی آرزوی موفقیت دارم.
43 43

کد N1791146

وبگردی