آفتاب

ناظران باید پاسخگوی خسارات احتمالی مسکن‌های مهر کرمانشاه باشند

ناظران باید پاسخگوی خسارات احتمالی مسکن‌های مهر کرمانشاه باشند

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه، گفت: بیشتر خسارات و تلفات‌جانی در روستاها اتفاق افتاده و اگر در حوزه مسکن‌های مهر آسیب‌ها جدی بوده باید ناظرین پاسخگو باشند.

به گزارش ایلنا، سیدجواد حسینی‌کیا، درخصوص زلزله شب‌گذشته(۲۱ آبان‌ماه) در استان کرمانشاه، اظهار داشت: ساعت ۲۱ و ۵۵ دقیقه شب گذشته زلزله‌ای در مرز بین کشور ایران و عراق اتفاق افتاد که بخش زیادی از خسارت‌های آن در کشور ایران و شهرهای سرپل‌ذهاب و ازگله استان کرمانشاه بوده است.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با بیان اینکه مردم خسارات شدیدی را متحمل شده‌اند و آمار کشته شدگان به بیش از ۲۷۰ نفر رسیده است، گفت: درحال حاضر ظرفیت بیمارستان‌های استان کرمانشاه پر شده است و هلال احمر و وزارت بهداشت اعلام آمادگی کرده که مصدومان به استان‌های دیگر اعزام شوند.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت و ستاد حوادث غیر‌مترقبه پای کار هستند اما این انتظار وجود دارد تا به‌صورت جدی از اعتبارات و بودجه‌های در اختیار کمک‌های ویژه‌ای به استان کرمانشاه و آسیب‌دیدگان شود، ادامه داد: با توجه به اینکه فصل سرما شروع شده انتظار می‌رود طبق فرمایشات مقام معظم رهبری مردم هم‌وطنان خود را در این شرایط تنها نگذارند.

وی ادامه داد: امیدواریم مسئولین و دولت اعتبارات ابلاغی را سریع تخصیص دهند تا در این شرایط بحرانی و جوی کمکی برای مردم داغدیده باشد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بیشتر خسارات و تلفات‌جانی در روستاها اتفاق افتاده و اگر در حوزه مسکن‌های مهر آسیب‌ها جدی بوده باید مهندسین ناظر پاسخگو باشند، خاطرنشان کرد: سرپل‌ذهاب یک شهر جنگ زده است، فرسودگی و مشکلات جنگ با این زلزله دست‌به‌دست هم‌دادند تا مردم آسیب بیشتری ببینند، امیدواریم از اعتبارات حوزه مسائل جنگ و تخصیصات حوادث کمک ویژه به این مردم شود.

کد N1791081

وبگردی