آفتاب

خود را به اصلاح عملکرد صندوق‌ها و پاسخگویی به افکارعمومی متعهد می‌دانم

خود را به اصلاح عملکرد صندوق‌ها و پاسخگویی به افکارعمومی متعهد می‌دانم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یکی از برنامه‌های من در زمان رای اعتماد، معطوف به اصلاح عملکرد صندوق‌ها، شفافیت، پاسخگویی به افکارعمومی و حذف کردن شرکا و ذی‌نفعان بوده است. من به همراه همکارانم خود را متعهد به این برنامه‌ها می‌دانم و در این مسیر حرکت می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، علی ربیعی صبح امروز در صحن علنی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زلزله تاسف‌بار در برخی از مناطق در غرب کشور را به مردم و نمایندگان این خطه تسلیت عرض می‌کنم، گفت: من به تمامی زیرمجموعه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بخشنامه‌ کرده‌ام تا تمامی همکاری و همراهی را در این باره داشته باشند.  

وی در پاسخ به سوال نماینده کرمان اظهار داشت: من همواره از حضور در مجلس استقبال کرده‌ام و در این بازه زمانی سه ماه بعد از رای اعتماد، فقط به ۵ سوال در صحن مجلس و چندین بار در کمیسیون‌ها پاسخ داده‌ام. من همواره از سوال و پرس و جو سپاسگذار هستم.

وزیر کار ادامه داد: درخصوص سوال مطرح شده نماینده کرمان باید تاکید کنم یکی از برنامه‌های من در زمان رای اعتماد، معطوف به اصلاح صندوق‌ها، شفافیت، پاسخگویی به افکارعمومی و حذف کردن شرکا و ذی‌نفعان بوده است. من به همراه همکارانم خود را متعهد به این برنامه‌ها می‌دانم و در این مسیر حرکت می‌کنیم.

ربیعی با بیان اینکه در وزارتخانه‌ای هستم که می‌‌تواند موجب کاهش فقر و افزایش اشتعال شود، تصریح کرد: بخشی از این وظایف در صندوق‌ها قرار دارد. تعدادی از این صندوق‌ها، مدیریتی و برخی از آنها غیرمدیریتی و ابزاری برای هلدینگ‌ها هستند.

وی با بیان اینکه ممکن است ما با بروز خطا در مدیریت صندوق‌ها روبه‌رو باشیم ولی نظامات ضدفساد برقرار و بخشنامه‌هایی در این باره صادر شده است، خاطرنشان کرد: با دستگاه‌های اطلاعاتی در این موضوع همراهی و با دادستان تهران در این باره همکاری داشتم. سازمان بازرسی، دیوان محاسبات، وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه حضور دارند و در این باره سربلند بوده‌ایم.

ربیعی با اشاره به اقدامات وزارت کار ابراز داشت: استقرار سامانه هوش تجاری را در شستا ایجاد کردم، حسابران مستقر شدند، کمیته صیانت در جهت مشکلات پیش آمده در شرکت‌های تابعه شستا ایجاد شده‌اند. کاهش بنگاه‌داری در برنامه من قرار گرفته است و شاید در هیچ دوره‌ای این گونه عمل نشده است.

وی افزود: در این میان درخصوص سوال آقای پورابراهیمی خدمت نمایندگان محترم عرض می‌کنم مجموعه اقدامات صورت گرفته در این خصوص چیست. من تمام و کمال و به عنوان پیشرو در این زمینه اقدام کرده‌ام. این سوال امروز دیگر موضوعیتی ندارند و خود نمایندگان محترم هم می‌دانند.

ادامه دارد...

کد N1790885

وبگردی