آفتاب
رضایی در گفت‌وگو با ایلنا:

اظهارات امشب نخست‌وزیر مستعفی لبنان اعتبار ندارد/ حریری تحت فشار ریاض است

اظهارات امشب نخست‌وزیر مستعفی لبنان اعتبار ندارد/ حریری تحت فشار ریاض است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد که سخنرانی امشب نخست‌وزیر لبنان فاقد اعتبار بوده و تمامی مواضع وی تحت فشار ریاض اتخاذ می‌شود .

محمد ابراهیم رضایی نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره گفت‌وگوی امشب تلویزیونی سعد الحریری گفت: اظهارنظر امشب نخست‌وزیر مستعفی لبنان فارغ از این‌که چه سخنانی باشد، بی‌اعتبار و تحت فشار است.

وی در این باره گفت: سعد الحریری اکنون در عربستان و تحت فشار ریاض است و هر مصاحبه‌ای هم که انجام دهد و هر اظهارنظری نیز مطرح کند، اعتبار لازم را ندارد.

رضایی افزود: نوع برخورد عربستان با حریری و محصور کردن وی از یک سو و اجازه ندادن به وی برای ارتباط برقرار کردن با رئیس‌جمهور و مردم لبنان و خانواده از سوی دیگر این پیام را دارد که حتی اگر حریری امشب اظهاراتی را نیز عنوان کند، همه این سخنان تحت فشار است.

وی تاکید کرد: شرایط بیانگر آن است که عربستان مشاهده کرد که فضا بد شده است و حالا قصد دارد افکار عمومی را تغییر دهد و از زبان خود حریری این مضوع را بیان کند و بگوید که حریری تحت فشار نیست و با خواست خودش تمصیم به استعفا و ماندن در عربستان را گرفته است.

این نماینده مجلس در ادامه گفت: عربستان آرزو دارد که در لبنان فضای تنش و درگیری رخ دهد و هستند کشورهایی که تا به امروز سر سفره عربستان بودند و پول‌های زیادی می‌گرفتند و در میدان عربستان بازی می‌کردند و در صورت بروز هرگونه درگیری در کنار این کشور خواهند بود.

رضایی درباره احتمال هرگونه دخالت نظامی و سیاسی عربستان در لبنان گفت: وضعیت اجتماعی لبنان به گونه‌ای است که بعید است کسی از دستور عربستان تبعیت کند. از سوی دیگر، شرایط اجتماعی لبنان این اجازه را نمی‌دهد و این کشور این فضا را ندارد که یک کشور خارجی مسائل داخلی را به آن دیکته کند و بیروت هم چشم و گوش بسته بپذیرد.

وی در پایان یادآور شد که بعید است عربستان در لبنان به اهداف خاصی برسد.

کد N1790457

وبگردی