آفتاب

لزوم تعیین تکلیف موضوع کرسی اقلیت‌های مذهبی در شوراهای شهر در لایحه جامع انتخابات

لزوم تعیین تکلیف موضوع کرسی اقلیت‌های مذهبی در شوراهای شهر در لایحه جامع انتخابات

محمودی شاه‌نشین با طرح پیشنهاد تعیین کرسی برای اقلیت‌ها در شوراهای شهر، گفت: دولت می‌تواند تدابیر لازم را در این خصوص در لایحه جامع انتخابات در نظر گیرد

به گزارش ایلنا،‌ محمد محمودی شاه‌نشین، در خصوص اصلاح قانون انتخابات، گفت: لایحه جامع انتخابات همچنان در دولت و در دستور کارگروه‌های تخصصی است، دولت در جریان اصلاحات باید تدبیری بیندیشد تا در بخش انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا اصلاحاتی پیرامون حضور اقلیت‌ها در شوراها انجام گیرد.

نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: شورای شهرهایی دارای اقلیت‌های قابل توجه، می‌توانند کرسی را به این گروه از افراد اختصاص دهند به نوعی که این کرسی توسط هم کیشان اقلیت‌ها انتخاب شود.

وی افزود: اصلاح قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و تعبیه کرسی‌ای برای اقلیت‌ها سبب رعایت حقوق این افراد از طریق سهمیه قانونی در نظر گرفته، خواهد شد، در حقیقت نباید حقوق این افراد به واسطه اینکه جز اقلیت هستند، نادید گرفته شود.

محمودی شاه‌نشین با اشاره به عدم تمرکز اقلیت‌ها در شهرهای کشور، گفت: اقلیت‌ها به صورت پراکنده در شهرهای مختلف وجود دارند و تنها استان یزد از بخش قابل توجهی زرتشتی برخوردار است لذا می‌توان کرسی را به این گروه از افراد در شورای شهر یزد اختصاص دهند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقلیت‌ها در سایر استان‌ها پراکنده هستند، گفت: با این حال دولت می‌تواند تدابیری برای سایر اقلیت‌ها هم بیندیشد لذا بعد از ارایه لایحه جامع انتخابات به مجلس تمام پیشنهادات را ارزیابی و بررسی خواهیم کرد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خانه ملت یادآور شد: این ابهام پس از عضویت و تعلیق عضویت سپنتا نیکنام در شورای شهر یزد پیش آمد، در هر حال امیدواریم تمام ابهامات قانونی در لایحه جامع انتخابات دیده و رفع گردد.

کد N1790414

وبگردی