آفتاب

بهره‌برداری از باندهای کندرو و تندرو بزرگراه امام رضا (ع) تا پایان امسال

بهره‌برداری از باندهای کندرو و تندرو بزرگراه امام رضا (ع) تا پایان امسال

شهردار منطقه ۱۵ از ایمن‌سازی بزرگراه امام رضا(ع) با بهره‌برداری از باندهای کندرو و تندروی مسیر غرب به شرق این محور خبر داد.

به گزارش ایلنا، وحیدرضا انارکی محمدی با اشاره به نقش بسزایی این محور در جابه‌جایی شهروندان و حجم بالای ترددهای برون شهری در این شریان ارتباطی گفت: باندهای کندرو و تندرو این محور حدفاصل گردنه تنباکویی تا شرکت عقاب اسکانیا به طول ۸۰۰ و عرض ۱۰ متر به منظور جلوگیری از تردد عرضی و کاهش تردد با سرعت غیرمجاز به بهره‌برداری رسید.

به گفته وی بهره‌برداری از باندهای کندرو و تندرو در بزرگراه امام رضا(ع) سبب بهینه‌سازی گردش‌های ترافیکی، کاهش ترددهای اضافی و در نتیجه کاهش زمان سفر و صرفه‌جویی در مصرف سوخت خواهد شد.

محمدی با اشاره به اینکه ایمن‌سازی این بزرگراه مهم پهنه جنوب شرق پایتخت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، اظهار داشت: با جابجایی ترافیک در مسیر غرب به شرق ضمن روانی ترافیک و حذف نقاط بحران و حادثه‌خیز امکان اجرای عملیات عمرانی در مسیرها کندرو و تندروی شرق به غرب نیز انجام شد.

شهردار منطقه ۱۵ به تشریح روند پیشرفت عملیات عمرانی اشاره و تصرح کرد: طبق برنامه‌های پیش‌بینی شده عملیات عمرانی تمامی مسیرهای تندرو و کندرو در بزرگراه امام رضا(ع) تا پایان امسال به اتمام می‌رسد.

محمدی در پایان یادآور شد: بزرگراه امام رضا(ع) با عرض ۱۳۵ متر و طول ۵/۷ کیلومتر سال‌هاست که مسیر ترانزیتی و مسافرتی زائران و مسافران شرق کشور است که ایجاد باندهای کندرو و تندروها برای رفع  نقاط حادثه‌خیز، تسهیل عبور و مرور و افزایش ایمنی مسیر ضرورت داشت.

کد N1790101

وبگردی