آفتاب

اظهارنظر وزیر صهیونیستی درباره استعفای الحریری

اظهارنظر وزیر صهیونیستی درباره استعفای الحریری

وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی مدعی است که استعفای نخست‌وزیر لبنان فرصتی برای ایجاد فشار دیپلماتیک بر ایران و حزب‌الله، با هدف تضعیف و خلع سلاح حزب‌الله در لبنان است.

به گزارش ایلنا، «ییسرائل کاتز» وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی مدعی است که کناره‌گیری «سعد الحریری» از نخست‌وزیری لبنان فرصتی برای ایجاد فشار دیپلماتیک بر ایران و حزب‌الله است تا بدین ترتیب حزب‌الله تضعیف و خلع سلاح شود.

کاتز در مصاحبه با آسوشیتدپرس اعلام کرد که تل‌آویو برای تشدید فشار سازمان ملل متحد بر ایران و حزب‌الله در پی وضعیت جدید لبنان، برنامه‌ریزی می‌کند.

به گفته این وزیر صهیونست، تل‌آویو زمان را برای اجرای قطعنامه سال ۲۰۰۶ شورای امنیت در مورد خلع سلاح حزب‌الله در لبنان مناسب می‌داند.

وی همچنین مدعی شد که ایران سرزمین‌های وسیعی در پیرامون سرزمین‌های اشغالی را به تسلط گرفته است.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل، نیز یکشنبه گفته بود، کناره‌گیری سعد الحریری «ناقوس بیدارباش برای جامعه بین‌المللی است تا ایران را زیر فشار بگذارد».

الحریری، شنبه گذشته در جریان سفر به عربستان، با مطرح کردن‌ ادعاهایی بی‌اساس علیه ایران و حزب‌الله، استعفای خود را از ریاض اعلام کرد.

این در حالی است که الحریری سال گذشته با ائتلاف با حزب‌الله برای دومین بار بر مسند نخست‌وزیری لبنان تکیه زد.

تشدید احتمال بروز جنگ میان لبنان و حزب‌الله پس از استعفای الحریری، به‌ویژه پس از آن مطرح شد که عربستان، بحرین، کویت و امارات از شهروندان خود که در لبنان هستند، خواستند هر چه زودتر این کشور را ترک کنند.

کد N1789610

وبگردی