آفتاب

موزه لوور ابوظبی پس از پنج سال تأخیر افتتاح خواهد شد+فیلم و عکس

موزه لوور ابوظبی پس از پنج سال تأخیر افتتاح خواهد شد+فیلم و عکس

موزه لوور ابوظبی پس از پنج سال تأخیر افتتاح خواهد شد. شاهکارهایی از فرانسه - و دیگر نقاط جهان - در خانه‌ی جدیدشان در امارات متحده عربی به نمایش در خواهند آمد.

به گزارش ایلنا، لوور ابوظبی پس از پنج سال تأخیر افتتاح خواهد شد. شاهکارهایی از فرانسه - و دیگر نقاط جهان - در خانه‌ی جدیدشان در امارات متحده عربی به نمایش در خواهند آمد. 

 موزه لوور ابوظبی توسط معمار فرانسوی ژان نوول (Jean Nouvel) طراحی شده است و اولین موسسه از موسسات متعددی‌ست که قرار است در این منطقه افتتاح شوند، موسساتی از جمله گوگنگهایم فرانک گهری، مرکز هنرهای اجرایی زاها حدید، موزه دریانوردی تادائو آندو و موزه‌ی نورمن فاستر که به تاریخ امارت متحده عربی و شیخ زاید بن سلطان آل نهیان، حاکم ابوظبی و بنیان‌گذار امارات متحدهٔ عربی خواهد پرداخت.  

هدف این پروژه‌های عظیم و جاه‌طلبانه‌، تبدیل کردن ابوظبی به مرکز فرهنگی منطقه است. مرکزی که مسافران را به خود خوانده و شهر را از یک محل گذر به یک "مقصد" تبدیل خواهد کرد. 

ژان نوول برای لوور ابوظبی ۲۳ گالری در نظر گرفته و آن را بر اساس مدل سنتی یک شهر طراحی کرده که زیر یک گنبد نقره‌ای قرار گرفته. این سقف عظیم فلزی از ۸۰۰۰ فلز ستاره‌ای شکل منحصر به فرد ساخته شده است. 

کلیت این ساختار در الگوی پیچیده‌ای قرار دارد که نور را به شکلی از خود عبور می‌دهد و سایه‌ روشن‌هایی ایجاد ‌می‌کند که یادآور نور خورشیدی‌ست که از میان برگ‌های درخت نخل می‌تابد. 

در لوور ابوظبی آثار هنری نه بر اساس منطقه‌ی جغرافیایی که بر اساس زمان خلق‌شان دسته‌بندی شده و به نمایش در خواهند آمد. به عنوان مثال اشیا باستانی تمدن‌های اولیه‌ی آسیای مرکزی، مصر و اروپا در کنار هم دیده خواهند شد، چنین رویکردی به بیننده کمک خواهد کرد تا شاید تصویری کلی از فرهنگ و تاریخ بشر در نقاط مختلف دنیا به صورت هم‌زمان به دست آورد. 

آثار به نمایش در آمده در این موزه از موزه‌های مختلفی در دنیا امانت گرفته شده‌اند و در این مجموعه کارهای هنرمندانی چون داوینچی، ون‌گوگ، رودن و جیاکومتی دیده می‌شود. 

خود موزه نیز تقریبا ۶۰۰ اثر دارد که اولین خریدهای آن به شمار می‌روند، از جمله یک کار از پیت موندریان که پیشتر متعلق به ایو سنت لوران و پیر برژه بوده و موزه آن را در حراج کریستیز ۲۰۰۹ به قیمت ۲۱ میلیون یورو خریده است.

لوور ابوظبی در ۱۱ نوامبر ۲۰۱۷ افتتاح خواهد شد و کار خود را از ۲۱ دسامبر و با نمایشگاه "From One Louvre to Another" آغاز خواهد کرد.

در زیر میتوانید فیلمی از موزه لوور ابوظبی را مشاهده کنید.

هم چنین فیلمی از پیش افتتاحیه موزه لوور ابوظبی با حضور ماکرون رئیس جمهوری فرانسه قابل مشاهده است. 

کد N1789531

وبگردی