آفتاب

تشدید تحریم‌های آمریکا علیه کوبا

تشدید تحریم‌های آمریکا علیه کوبا

ایرنا نوشت: خبرگزاری رویترز از واشنگتن گزارش کرد: دولت آمریکا با اعلام محدودیت های جدیدی علیه کوبا، حلقه تحریم های ضد هاوانا را تنگ تر کرد تا تجار و مسافران آمریکایی را از سود رسانی به ارتش کوبا باز دارد.

وزارت خزانه داری آمریکا با صدور بیانیه ای اعلام کرد، تغییراتی که از روز پنجشنبه به اجرا گذاشته می شود، تعداد بیشتری از مقام های دولتی کوبا را از مبادلات تجاری با آمریکا باز می دارد و مانع از صادرات ایالات متحده به نهادهای ممنوعه کوبایی می شود.
با این حال، دولت آمریکا اعلام کرد که اجازه انجام مبادلات تجاری منعقد شده و سفرهای برنامه ریزی شده قبل از اعمال تغییرات جدید را می دهد.

در بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا آمده است، اگرچه مسافران آمریکایی همچنان می توانند به کوبا سفرهایی مجاز داشته باشند، موظف خواهند بود از یک سازمان مستقر در آمریکا استفاده کنند و نماینده آمریکایی این سازمان را در این سفرها همراه خود داشته باشند.

آمریکا تصمیم جدید خود را بدنبال فرمان دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور در خرداد ماه مبنی بر تشدید محدودیت ها علیه کوبا، اتخاذ کرد.

آمریکا مدت هاست که اتهام های مختلفی از جمله حملات سایبری به تاسیسات زیربنایی این کشور و استفاده از تسلیحات میکروبی علیه آمریکایی ها را برای جلوگیری از بهبود روابط با کوبا مطرح کرده و هاوانا بارها این اتهام های کاخ سفید را رد کرده است.

ترامپ پس از روی کار آمدن، سیاست باراک اوباما سلف خود برای بهبود روابط با کوبا را لغو کرد و با در پیش گرفتن سیاست هایی علیه این کشور، عملا به وعده هایش در رقابت های انتخاباتی 2016 جامه عمل پوشاند.

49311

کد N1789173

وبگردی