آفتاب
بیمارستان‌های فرسوده پاسخگو نیست؛

عدم تناسب جمعیت بیمار و امکانات در اردبیل/ مراکزدرمانی توسعه یابد

عدم تناسب جمعیت بیمار و امکانات در اردبیل/ مراکزدرمانی توسعه یابد

اردبیل – کمبود مراکز درمانی در اردبیل موجب شده بیمارستان‌ها و فضاهای بهداشتی‌ودرمانی که قدمت بسیاری از آنها به ۵۰ سال می‌رسد، پاسخگوی ازدحام بیماران و خدمات مورد نیاز نباشند.

به گزارش خبرنگار مهر، بسیاری از بیمارستان های این استان قدمتی بیش از ۴۰ و ۵۰ سال داشته به لحاظ فضای ساختمانی و محیطی براساس زمان مورد نظر ساخته شده اند، همین امر موجب شده امروز این مراکز پاسخگوی نیاز فعلی و جمعیتی نباشند.

در این شرایط بیمارستان های استان اردبیل و بویژه مرکز استان که دارای جمعیتی چند برابر نسبت به سال های ساخت بیمارستانها هستند، با خیل عظیم بیمار و مراجعان مواجه شوند.

از جمله بیمارستان هایی که با ازدحام بیماران و مراجعه کنندگان مواجه است، بیمارستان علوی است که با ۴۱ سال قدمت خدماتی بیش از امکانات موجود خود ارائه می دهد.

تا جایی که رئیس بیمارستان علوی معتقد است هیچ تناسبی در  جمعیت بیماران مراجعه‌کننده این بیمارستان با امکانات موجود مشاهده نمی شود.

وحید عباسی در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: بیمارستان علوی در سال ۱۳۵۴ احداث شده و در این چهار دهه، جمعیت مرکز استان چند برابر افزایش یافته است؛ در عین حال باید مراجعات از سایر شهرها و روستاها را نیز به بار مراجعه‌ها اضافه کرد.

وی افزود: در وضعیت فعلی با کمبود شدید تخت‌های بیمارستانی مواجه هستیم و تعداد کل تخت‌های ما ۴۴ مورد به اضافه ۹ تخت ICU است.

رئیس بیمارستان علوی تأکید کرد: تنها امیدواری ما افزایش تخت‌های بیمارستانی و انتقال بخشی از خدمات درمانی به ویژه در بخش مغز و اعصاب به محل فعلی بیمارستان فاطمی است.

عباسی با بیان اینکه در خود استان با کمبود تخت‌های بیمارستانی مواجه هستیم، اضافه کرد: این در حالی است که استان همسایه چندین برابر ما امکانات داشته و حتی اگر تفاوت جمعیتی را در نظر بگیریم باز وضعیت بهتری دارند.

وی افزود: امید می‌رود با راه‌اندازی بیمارستان امام رضا (ع)، بیمارستان علوی به عنوان مرکز زنان، بیمارستان فاطمی به عنوان مرکز تصادفات و بیمارستان  امام رضا (ع) به عنوان مرکز چشم، اورولوژی و کلیه تبدیل شده و بخش مغز و اعصاب بیمارستان علوی به بیمارستان فاطمی انتقال یابد.

رئیس بیمارستان علوی همچنین با اذعان به ترافیک شدید مقابل بیمارستان افزود: متأسفانه با وجود درخواست‌های مکرر تاکسی‌های مقابل بیمارستان ساماندهی نمی‌شوند.

به گفته عباسی  مسافرگیری تاکسی‌ها در مقابل بیمارستان ترافیک این منطقه را تشدید کرده است و انتظار داریم راهنمایی و رانندگی در رفع این مشکل یاریگر ما باشد.

کد N1788724

وبگردی