آفتاب
فرمانده انتظامی تهران بزرگ خبر داد:

کاهش ۶ درصدی سرقت/ دستگیری ۳۷۳ سارق پایتخت

کاهش ۶ درصدی سرقت/ دستگیری ۳۷۳ سارق پایتخت

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به چهارمین مرحله از طرح رعد در کلانتری های پایتخت، از کاهش ۶ درصدی سرقت و افزایش ۱۷ درصدی کشفیات خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسین رحیمی پیش از ظهر امروز در محل پلیس پیشگیری تهران بزرگ ضمن بازدید از دستاوردهای سرکلانتری های ۹ گانه پلیس پایتخت در ۲۴ ساعت گذشته در جمع خبرنگاران گفت: طی ۴۸ ساعت گذشته همکارانم در کلانتری ها به ۱۵۸ پاتوق خلافکارها پاتک زدند و موفق شدند در این عملیات ۳۷۳ نفر سارق و مالخر سابقه دار را شناسایی و دستگیر کنند.

وی با اشاره به کشف هزاران مورد سرقت خُرد و کلان در محدوده سرکلانتری های شهر تهران گفت: با اجرای عملیات رعد ۴، ۱۴ باند سارقان خانه، املاک، اموال دولتی، ادارات و کارخانجات و کیف قاپ شناسایی و دستگیر شدند و ماموران موفق شدند ۲۰۰ دستگاه انواع خودروی سواری، موتورسیکلت و دوچرخه را از مخفیگاه متهمان دستگیر شده کشف و ضبط کنند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اعلام اینکه ارزش اموال کشف شده از متهمان ۶ میلیارد تومان برآورد شده است، گفت: همکارانم در پلیس مبارزه با مواد مخدر و همچنین کلانتری ها در اجرای این عملیات گسترده موفق شدند ۳۰۷ کیلو انواع مواد مخدر را از ۲ موادفروش سابقه دار و توزیع کننده بزرگ کشف و ضبط کنند و کلانتری ها نیز موفق به کشف ۵۰ کیلوگرم انواع مخدر که جهت توزیع در بین مصرف کنندگان بسته بندی شده بود شدند.

وی با اشاره به شناسایی و انهدام سه باند بزرگ قاچاق کالا و لوازم الکترونیکی و گوشی های تلفن همراه و رسیور افزود: از محل اختفای متهمان قاچاق کالا و ارز مقدار قابل توجهی البسه، پارچه و انواع لوازم الکترونیکی کشف و ضبط شد که بر اساس برآوردهای انجام شده ارزش این اموال ۴.۵ میلیارد تومان اعلام شده است.

سردار رحیمی به کشف ۶۰ هزار سی دی مستهجن و بازی های شیطان پرستی در اجرای طرح رعد ۴ اشاره کرد و گفت: هدف پلیس از اجرای طرح های منظم رعد در کلانتری ها و سرکلانتری ها نشان دادن توانمندی پلیس و برخورد با افرادی است که قصد برهم زدن نظم و امنیت عمومی را دارند.

وی افزود: قصد داریم با تمام توان ریسک وقوع جرم را برای خلافکاران به ویژه در پایتخت بالا ببریم. چرخه ارتکاب به جرم با اقدامات آفندی پلیس ناکام خواهد ماند، اجرای این طرح ها بر اساس نیازسنجی هایی صورت می گیرد که توسط مرکز پژوهش های پلیس و به درخواست شهروندان انجام می شود.

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به اینکه در عملیات شب گذشته ماموران کلانتری در سطح شهر تهران بیش از ۳۰ قبضه سلاح جنگی، شکاری و قلابی از محل اختفای متهمان کشف و ضبط شده است، گفت: در اجرای طرح های امنیتی از دستگاه قضایی که همواره یار و پشتیبان نیروهای پلیس است قدردانی می کنم.

وی با اشاره به متوسط سنی متهمان دستگیرشده، افزود: متهمان بین ۱۸ تا ۳۸ سال سن دارند و در بین آنها چندین نفر متهم افغانستانی نیز شناسایی و دستگیر شده اند. رحیمی افزود: در عملیات شب گذشته اعضای باند دو نفره افغانستانی دستگیر شدند که در محدوده شهرری و حوزه استحفاظی سرکلانتری نهم تهران بزرگ اقدام به سرقت احشام می کردند.

رئیس پلیس پایتخت در پاسخ به سوال خبرنگار مهر درباره افزایش توان و تجهیزات پلیسی کلانتری ها گفت: خوشبختانه بخشی از تجهیزات کلانتری ها به روز شده و امیدواریم این به روزرسانی باعث ارتقای خدمت رسانی ماموران پلیس به شهروندان شود.

رحیمی تصریح کرد: سامانه ۱۱۰ همچنان پل ارتباطی مردم با پلیس است و شهروندان می توانند همه درخواست های امنیتی و انتظامی خود را با این سامانه در میان گذاشته و مطمئن باشند درخواست های آنها پس از رسیدگی مورد ارزیابی قرار گرفته و اجرایی خواهد شد.

کد N1788624

وبگردی