آفتاب
همراه با خادمان زائران حسینی؛

حکایت عاشقانه های اربعین/خاک پای زائران را توتیای چشم می کنیم

حکایت عاشقانه های اربعین/خاک پای زائران را توتیای چشم می کنیم

کاظمین- تلاش شبانه روزی خادمان زائران حسینی در کاظمین، زمینه اسکان هزاران نفر و خدمات دهی به آن‌ها را فراهم کرده است.

خبرگزاری مهر٬ گروه استان‌ها: اینجا کاظمین است. سرزمینی که روزانه هزاران زائر را به بوسه بر شبکه های ضریح امامین جوادین فرا می‌خواند. سرزمینی که در آن کبوتر های عاشق را به سفری یک ماهه دعوت کرده تا برای رفاه زائران اربعین شبانه روز تلاش کنند.

اینجا مردمانش با دل سفر می‌کنند و خادمانش نیز با عشق روز و شب را سپری می‌کنند. اینجا وادی ملکوتی بوده که شب میلیون‌ها فرشته برای درود فرستادن بر هزاران زائر خفته در چادرها فرود می‌آیند.

اری٬ اینجا کاظمین است. در اولین نگاه تنها موکب و چند چادر را می‌بینی که پناهگاه چندین هزار زائر است اما اگر نیم نگاهی به پشت صحنه بیندازیم٬ تلاش های شبانه خادمان حسین (ع) در مقابل چشمانت به تصویر کشیده می‌شوند.

امروز خبرنگار مهر از دلاور مردان و شیرزنانی می‌گوید که عشق مولایشان حسین آن‌ها را راهی سفری ۳۰ روزه کرده تا بگویند روحیه جهادی و ولایت مداریشان هنوز پابر جاست.‌

نگاهشان که می‌کنی چهره‌شان اگرچه خسته است اما باز هم به رویت شادمانه لبخند می‌زنند. چرا که اعتقاد آن‌ها بر این است که خدمت به زائران حسین اجر اخروی و دنیوی دارد. هر کدامشان به کاری مشغول هستند. یکی به برپایی چادر و دیگری به نصب پرچم و بنرهایی که زائران را به سمت موکب‌ها هدایت کند.

یکی چای توزیع می‌کند و دیگری هم نان می‌پزد. در این میان عده ای هم صبورانه به جمع آوری زباله‌ها می‌پردازند و به خود می‌بالند که در راه خدمت به زائران اربعین قدم برداشته‌اند.

اگرچه این روزها خورشید هم رمقی برای تابیدن بر زائران نداشته و پشت چادر ابری آسمان پنهان است اما باز هم خادمان برای در امان ماندن زائران از باد و آفتاب و گرد و خاک خالصانه تلاش می‌کنند.

به راستی که چه حس زیبایی است که برای مولایت و عاشقانش اینگونه کبوتر شوی. چه نیکو گفته‌اند: «کبوتر شدن بال و پر نمی‌خواهد٬ تنها دلی عاشق و عزمی استوار می‌خواهد».

وقتی برگ بندگی‌ات در خواب امضا می‌شود

انباردار ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی در کاظمین در گفت و گفت و گو با خبرنگار مهر بیان می‌کند: از ۲۵ روز گذشته وارد کاظمین شدم تا بتوانم خدمات دهی خوبی داشته باشم.

ابراهیم شبان بابیان اینکه عشق به امام حسین (ع) مرا به اینجا کشانده است٬ می‌گوید: برای خدمت به مولایم حاضرم جان خود را فدا کنم.

صورت ریز نقشش درهم می‌رود و ادامه می‌دهد: امام حسین (ع) را در خواب دیدم که مرا به کربلا دعوت می‌کند و امیدوارم بتوانم خادم خوبی برا آقایم باشم.

دستی بر پیشانی می‌کشد و می‌افزاید: چهار سال متولی برای خدمت به زائران حسین (ع) آمده ام و اگر خداوند توفیق دهد٬ تا اخر عمر نیز در این مسیر خدمت می‌کنم.

برای خدمت به امام حسین (ع) آمده ام

قطره های باران اندک اندک بر سرش می‌ریزند اما باز هم دست از تلاش بر نمی‌دارد و مرتب سر در تنور می‌کند تا نان های پخته شده را بیرون آورد.

از انگیزه‌اش می‌پرسم. خودش را طاهره سلطانی معرفی می‌کند و می‌گوید: برای خدمت به امام حسین (ع) کار دیگری از دستم بر نمی‌آید.

وی با بیان اینکه برای اولین بار است که به کاظمین می‌آیم٬ می‌افزاید: ان شاالله امام حسین (ع) از ما راضی باشد و بتوانیم قدم های بزرگ‌تری برای زائرانش برداریم.

سلطانی با بیان اینکه هر قدم که در راه امام حسین (ع) برداریم در آخرت دستمان را خواهد گرفت٬ می‌افزاید: امیدوارم بتوانم تا آخر عمرم ایام اربعین را برای خدمت به زائران به کاظمین بیایم.

وقتی دهان هم برای خدمت به حسین (ع) روزه دار می‌شود

عضو کمیته زیرساخت عتبات عالیات خراسان جنوبی بیان می‌کند: کمیته های مختلفی اعم از اسکان، فرهنگی و زیرساخت برای ارائه خدمات به زائران اربعین تلاش می‌کنند.

حاج محمدرضا ارزنی با بیان اینکه اینجا نیروها به صورت شبانه روز کار می‌کنند٬ می‌گوید: برخی از این نیروها برای نزدیک‌تر شدن به مولایشان حسین و درک اولاد حسین (ع) با دهان روزه کار می‌کنند.

وی با ابراز خرسندی از حضور پرشور زائران در اربعین می‌افزاید: علی رغم اینکه زمان موعود اربعین از ۱۰ آبان ماه اعلام شده بود اما از قبل از این تاریخ با حضور بی نظیر مردم مواجه بودیم.

وی با اشاره به کمک های مردمی می‌گوید: تمامی خدمات از کمک های مردم بوده که هر کمک در جای واقعی نیت خیران هزینه می‌شود.

ارزنی بیان می‌کند: هر چه به اربعین نزدیک تر می‌شویم اگر چه حجم کارها گسترده تر می‌شود اما حضور بیشتر زائران خستگی‌ها را از تن بیرون می‌کند.

برای سلامتی امان زمان (عج) خدمت می‌کنم

یک بانوی سرایانی هم در گفت و گو با خبرنگار مهر بیان می‌کند: امسال برای دومین بار است که برای خدمت به زائران امام حسین (ع) به اینجا می‌آیم.

وی با بیان اینکه برای سلامتی امام زمان (عج) و ظهورش آمده ام٬ می‌افزاید: تاکنون به قصد زیارت طلبیده نشده ام و تنها برای خدمت آمده ام.

اشک هایش جاری می‌شوند و می‌گوید: اگر آقایم اجازه دهد و از خدماتم راضی باشد هرسال برای خدمت می‌آیم.

نگاهی به آسمان می‌کند و می‌افزاید: خداوند همه بندگانش را حاجت روا کند چرا که هر بنده ای برای نیتی قدم در این راه می‌گذارد.

هرچه دارم در طبق خدمت به حسین (ع) می‌گذارم

احمدرضا اطهری مقدم از دیگر افرادی است که برای خدمت آمده است. توزیع پتو را به عهده دارد و گاهی زائران را برای اسکان به چادرها هدایت می‌کند.

بار زائران را با لبخندی شیرین می‌گیرد وبرای آنها تا محل اسکان حمل می‌کند. از هدفش که می‌پرسی می‌گوید: تنها ارادتش به ائمه او را کیلومترها از بیرجند به کاظمین کشانده است.

رمضان گوهری هم از دیگر خادمان زوار امام حسین (ع) در کاظمین بیان می‌کند: به عشق امام حسین (ع) هر دو ماه یک بار برای خدمت به کربلا می‌آیم.

وی ادامه می‌دهد: برای خدمت به ائمه هر کاری از دستم برآید انجام داده و از امام حسین (ع) می‌خواهم امتش را از بلا به دور کند.

علی اکبر خزائی هم در گفت و گو با خبرنگار مهر بیان می‌کند: از هفتم آبان برای خدمت به کاظمین آمده و تا ۲۶ آبان اینجا هستیم.

وی با بیان اینکه شبانه به طور میانگین ۱۰ هزار پتو توریع می‌کنیم٬ می‌افزاید: گروه بندی و راهنمایی زائران برای اسکان و توزیع پتو از دیگر خدمات ما است.

خزائی با اشاره به حضور پرشور مردم بیان می‌کند: خوشبختانه سال به سال حضور مردم افزایش یافته که این نشان از ارادت آن‌ها به ائمه اطهار (ع) است.

حکایت خدمات بی منت خادمان در کاظمین

مسئول کمیته زیرساخت عتبات عالیات خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار مهر بیان کرد: برای رفاه حال زائران امام حسین (ع) خدمات بی منت و افتخاری زیادی انجام شده است.

حاج فریدون احمدی با بیان اینکه کارگران از ۲۷ روز گذشته در کاظمین مستقر شدند گفت: امید است خدمات ارائه شده مورد رضایت زائران باشد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده بیان کرد: درحال حاضر هشت هزار پتو و پنج هزار متر مکعب موکت در اختیار زائران قرار گرفته است.

احمدی بیان کرد: همچنین ۱۰۰ چشمه حمام و سرویس بهداشتی برای زائران مهیا شده است.

مسئول اسکان عتبات عالیات خراسان جنوبی در کاظمین بیان کرد: ۸۰ چادر با بیش از ۵۰ نفر ظرفیت در کاظمین برپا کرده‌ایم.

احمدی بیان کرد: در ضلع چپ خیابان صاحب الزمان اسکان هشت هزار زائر خواهر پیش بینی شده است.

پیش بینی اسکان ۲۲ هزار زائر در کاظمین

مسئول اسکان عتبات عالیات خراسان جنوبی در کاظمین بیان کرد: پیش بینی می‌شود تا پایان اربعین ۲۲ هزار نفر اسکان داده شوند.

وی بیان کرد: تنها روحیه جهادی و ولایت مداری نیروها و عشق به ائمه آنها را برای خدمت به کاظمین کشانده است.

احمدی با بیان اینکه عشق به ائمه در خون مردم ریشه دوانده است٬ افزود: این عشق تا جایی است که پیرزنی روستایی تنها دارایی‌اش که یک درخت گردو بود را به ستاد عتبات عالیات برای زائران حسین هدیه کرده است.

اری ارادت مردمان ایران زمین به ائمه اطهار زبانزد جهانیان بوده که همایش بین المللی اربعین از آن بیرون می‌آید. تنها عشق به حسین (ع) است که به پیرمردی محاسن سپید توان می‌بخشد تا قریب به ۲۵ روز را برای زائرانش غذا طبخ کند و تنها عشق است که حتی جوان ۲۶ ساله را برای نظافت ازکیلومترها فاصله راهی کاظمین می‌کند تا فرهنگ اربعین و پیاده روی نهادینه شود.

کد N1788232

وبگردی