آفتاب
مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر:

پیاده‌روی اربعین یک حرکت اعتقادی است/ گامی برای اتحاد مسلمانان

پیاده‌روی اربعین یک حرکت اعتقادی است/ گامی برای اتحاد مسلمانان

بوشهر - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: همایش بزرگ پیاده‌روی اربعین یک حرکت کاملا اعتقادی است و برنامه شعاری نبوده بلکه شعور مردم پشتیبان این کار و حرکت بزرگ است.

حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: یکی از اعمالی که در دین مبین اسلام بسیار بر روی آن تاکید شده است، زیارت اربعین امام حسین علیه السلام است.

وی افزود: نشانه‌های مومن پنج چیز است که یکی از آن‌ها زیارت اربعین است که از دیرباز علما سرلوحه کار خود قرار می‌دادند و قرن‌ها می‌گذرد و به این ارادت سال به سال اضافه می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: امروزه در ایام اربعین از اقصی نقاط جهان اسلام به زیارت امام حسین(ع) می‌آیند و این حرکت و اجتماع  امروز عظیم‌ترین اجتماع در سطح جهان را تشکیل می‌دهند.

 گامی برای اتحاد مسلمانان

وی بیان کرد: این برنامه یک حرکت کاملاً اعتقادی است و برنامه شعاری نبوده بلکه شعور مردم پشتیبان این کار و حرکت بزرگ است.

سروستانی با بیان اینکه این برنامه یک حرکت کاملاً مردمی است و طبقات مختلف مردم در آن شرکت می‌کنند خاطرنشان کرد: این پیاده روی موجب وحدت مسلمانان می‌شود.

وی ادامه داد: در شرایطی که دشمنان به دنبال ایجاد تفرقه با تشکیل گروه‌های مختلفی مانند داعش و وهابیت برای گسترش این فاصله میان مسلمانان هستند، حرکت اربعین توانسته مسلمانان را در صف واحدی قرار دهند.

احیای ارزش‌ها و مبارزه با بدعت‌ها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: پیاده روی اربعین علاوه بر اثرات اجتماعی اثرات فردی نیست بر افراد شرکت کننده در این همایش بزرگ دارد.

وی با بیان اینکه احیای ارزش‌ها و مبارزه با بدعت‌ها و ظلم‌ها از پیام‌های عاشورا است، عنوان کرد: اکنون پیاده‌روی اربعین تبدیل به یک حرکت اعتقادی و دینی شده است و یک اقتدار را برای اسلام به وجود آورده و تهدیدی برای دشمنان اسلام است.

سروستانی با اشاره به اینکه افراد شرکت کننده در پیاده روی اربعین اهتمام به واجبات را مورد توجه قرار دهند، گفت: نماز اول وقت، نماز جماعت، ادعیه و برگزاری برنامه‌های معنوی از جمله برنامه‌های است که باید در این سفر مورد توجه قرار دارد.

وی در خصوص افرادی که از شرکت در این پیاده‌روی جا ماندند نیز بیان کرد: زمینه کمال و ترقی انسان همیشه مهیا است و دور ماندن از زیارت مانع عرض ارادت نمی‌شود.

کد N1788082

وبگردی