آفتاب

پست تازۀ فعال سعودی دربارۀ عزل پسر ملک عبدالله

پست تازۀ فعال سعودی دربارۀ عزل پسر ملک عبدالله

خبرگزاری صدا و سیما نوشت: مجتهد، فعال توئیتری مشهور سعودی درباره برکناری متعب بن عبدالله گفت: از لحاظ سیاسی برکناری وی یکی از مهمترین رخدادهایی است که اتفاق افتاده است.

وی افزود: پس از برکناری بن نایف وادغام تمامی نیروهای مسلح در وزارت کشور زیر نظر مستقیم بن سلمان، از نیروهای مسلح چیزی غیر از گارد ملی که خارج از تسلط شاهزاده سعودی است، باقی نمانده است.

وی افزود: قبل از اینکه بن سلمان از برکناری متعب طرفداری کند مقدمات دستگاه بازجویی کننده را فراهم کرده بود و نام متعب در فهرست دستگاههای امنیتی قرار داشت تا به هرگونه رابطه اش نسبت به وفاداری با دستگاه سابق پایان دهد.

این در حالی است که بن سلمان دستگاههای پشت پرده بازجویی کننده را پر از عناصر مصری و مزدوران بلک واتر کرده است دستگاههایی که مستقیما با بازداشت شدگان و بازجویی کنندگان هیچ ارتباطی ندارند.

این توئیترنویس مشهور عربستانی تصریح کرد: بن سلمان تلاش کرد متعب بن عبدالله را قانع کند تا از فرماندهی گارد ملی کناره گیری کند و یکی از فرزندانش را به این سمت منصوب کند اما وی نپذیرفت و بی محابا درباره چنین تصمیمی به بن سلمان هشدار داد.

این توئیتر نویس مشهور سعودی می افزاید: علت تمایل بن سلمان به برکناری متعب، برداشتن آخرین مانع نظامی در گارد ملی برای رسیدن به تاج و تخت پادشاهی است به گونه ای که با کناره گیری پدرش از قدرت راه برای او هموار می شود و وی رسما پادشاهی را در اختیار می گیرد.

مجتهد افزود: به نظر می رسد این طرح تاکنون جواب داده است اما به خاطر حضور برخی از خاندان حاکمیت که همچنان تمایل به انتقام گرفتن و تغییر را دارند نمی توان با قاطعیت این موضوع را مطرح کرد و همگان منتظرند ببینند چه اتفاقی خواهد افتاد.

این فعال سرشناس سعودی فاش کرد: علت بازداشت شاهزادگان، وزرا و بازرگانان و در صدر آنان متعب بن عبدالله و ولید بن طلال تسلط بن سلمان بر بیشترین میزان پول و واریز آن ها به حساب های شخصی اش است.

همچنین در خبری دیگر؛ مقامات عربستان سعودی اعلام کردند، آن دسته از مقاماتی که در عربستان بازداشت شده اند به دلیل متهم شدن به فساد مصادره اموال می شوند.

5252

کد N1787898

وبگردی