آفتاب
همه چیز اول بهمن مشخص می شود؛

اسکی ایران چشم انتظار سهمیه پنجم المپیک زمستانی

اسکی ایران چشم انتظار سهمیه پنجم المپیک زمستانی

تکلیف وضعیت سهمیه پنجم اسکی ایران اول بهمن ماه و با اعلام لیست تمام نمایندگان حاضر در المپیک زمستانی ٢٠١٨ کره جنوبی مشخص خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مدت زمان زیادی تا المپیک زمستانی ٢٠١٨ کره جنوبی باقی نمانده است. مهمترین رویداد بین المللی اسکی که هر چهارسال یکبار جایی برای رقابت برترین های این رشته می شود. صرف نظر از مدال آوری برخی کشورهای صاحب نام در المپیک زمستانی، برای برخی دیگر از کشورها صرف حضور در المپیک زمستانی دستاوردی بزرگ است.

در کشورمان هم روند کسب سهمیه المپیک طی دوره های متوالی اگرچه به دلیل شرایط خاص، کمبود امکانات و مشکلات مالی فدراسیون همواره با کندی صورت گرفته اما  روندی صعودی داشته است. البته این بار شرایط قدری متفاوت است و حالا تنها چهار سهمیه اسکی ایران قطعی است و برای داشتن سهمیه پنجم باید کمی خوش شانس باشیم.

بر اساس قانون جدید نیز(فدراسیون جهانی اسکی) ابتدا یک سهمیه از میان ۵۰۰ نفر برتر کشورها انتخاب می شود که یک سهمیه برای بانوان و یک سهمیه برای آقایان اسکی ایران خواهد بود و پس از آن سهمیه دوم از میان ۳۰ نفر برتر جهان انتخاب خواهد شد (ایران نماینده ای در بین این افراد ندارد) و سپس به عنوان مثال اگر در لیست ۳۲۰ نفره رشته آلپاین جای خالی باقی ماند دوباره از میان ۵۰۰ نفر برتر سهمیه به اسکی بازان تعلق می گیرد و همین شانس را برای  کسب سهمیه کشورهایی از جمله ایران کم خواهد کرد. 

در حالی که بانوان ملی پوش آلپاین ایرانی اردوی خود را در اتریش به پایان رساندند و اردوی تیم دو نفره آلپاین مردان هم در اتریش در حال پیگیری است  نمی شود به صورت قطعی در خصوص اسامی فرد به فرد چهار سهمیه فعلی(آلپاین و صحرانوردی) ایران نظر داد. البته در صحرانوردی شرایط کمی متفاوت است سید ستار صید و سمانه بیرامی فاصله خود را با رقیبان دیگر حفظ کرده اند اما در اسکی آلپاین در کنار فروغ عباسی که شانس اصلی به عنوان نماینده بانو در المپیک زمستانی است در بخش مردان رقابت میان محمد کیادربندسری و حسین ساوه شمشکی به صورت میلیمتری در جریان است. 

اگر در روز اول بهمن که اسامی کامل المپیکی های اسکی منتشر می شود سهمیه پنجم هم به ایران تعلق بگیرد هم کیادربندسری عازم کره جنوبی می شود هم ساوه شمشکی و اکر ایران با ٤ سهمیه باقی بماند همه چیز بستگی به عملکرد این چند ماه آخر این دو ملی پوش دارد. رقابتی حساس و نزدیک که به زیبایی های سال منتهی به المپیک زمستانی می افزاید.

کد N1787008

وبگردی