آفتاب

حمله تروریستی در منهتن آمریکا/ بیانیه مشترک ایران،‌ روسیه و ترکیه پس از نشست آستانه/ حمله زیردریایی‌های روسیه به مواضع داعش در دیرالزور

حمله تروریستی در منهتن آمریکا/ بیانیه مشترک ایران،‌ روسیه و ترکیه پس از نشست آستانه/ حمله زیردریایی‌های روسیه به مواضع داعش در دیرالزور

حمله تروریستی در منهتن آمریکا و کشته شدن حداقل هشت نفر در این حادثه یکی از مهمترین حوادث جهان در ۱۲ ساعت گذشته است. گسترده کرده دایره تحریم‌های کاخ سفید علیه ایران نیز یکی دیگر از اخبار مهم سیاست خارجی در قبال ایران است.

به گزارش ایلنا، - وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای فهرست جدیدی از تحریم‌ها علیه ایران منتشر کرد.

- «حیدرالعبادی» نخست‌وزیر عراق تاکید کرد که مذاکره میان بغداد و اربیل بر اساس قانون اساسی و تضمین عراق یکپارچه طبق شروط بغداد خواهد بود.

- طی حمله تروریستی شب گذشته در منطقه منهتن نیویورک حداقل هشت نفر کشته شدند، فرد مهاجم در این حمله پس از تیراندازی پلیس بازداشت شد.

- زیردریایی‌های روسی در حملات موشکی پایگاه‌های داعش را در دیرالزور هدف قرار دادند.

- رهبر سابق کاتالونیا پیشنهاد مادرید برای برگزاری انتخابات زودهنگام را پذیرفته و اعلام کرد مسیر رسیدن به استقلال، طولانی است.

- ایران، روسیه و ترکیه عصر روز گذشته –سه‌شنبه- پس از پایان هفتمین نشست آستانه که درباره تحولات سوریه برگزار شد، بیانیه مشترکی صادر کردند.

- نخست‌وزیر ترکیه قرار است به آمریکا برود و درباره تعلیق صدور روادید و پرونده گولن با مقام‌های واشنگتن گفت‌وگو کند.

- کابینه عراق با برگزاری انتخابات پارلمانی این کشور در ۱۵ ماه می در سال آینده میلادی موافقت کرد.

- رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی اعلام کرد که کره‌شمالی را به عنوان یک کشور اتمی نمی‌پذیرد. بحران اتمی کره‌شمالی یکی از محورهای مذاکرات در سفر پیش روی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا به آسیا است.

 

کد N1786074

وبگردی