آفتاب

لزوم استقرار خزانه‌داری واحد در شهرداری

لزوم استقرار خزانه‌داری واحد در شهرداری

رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران، گفت: امیدوارم با اجرای به موقع استقرار خزانه‌داری واحد در شهرداری شاهد شفافیت، قانون مداری و کارآیی بیش از پیش مالیه شهری در تهران باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجید فراهانی در هجدهمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به لزوم توجه شهرداری به خزانه داری واحد بر اساس دستور العمل وزیر کشور،گفت: استقرار خزانه داری در کشورمان پیشینه‌ای قریب به یکصدسال دارد، که متاسفانه در شهرداری ها به این مساله کمتر توجه شده بود به نحوی که پس از گذشت پنجاه سال از تصویب آئین نامه مالی شهرداری ها، بالاخره وزارت کشوردر اردیبهشت سال جاری در اجرای ماده 43 آئین نامه مالی شهرداری ها دستورالعمل «خزانه داری در شهرداری ها» را جهت اجراء ابلاغ کرد.

وی ادامه داد: از این جهت لازم است از اهتمام وزیر محترم کشور به سامان بخشی و ایجاد وحدت رویه قانونی در امور مالی و محاسباتی شهرداری ها تشکر و قدردانی کنم.

رییس کمیته بودجه افزود: با عنایت به اهمیت خزانه داری در شهرداری تهران و لزوم استقرار خزانه واحد در سطح شهرداری،سازمان ها و شرکت های وابسته در اجرای مواد 78 و 79 قانون شهرداری ها و تبصره ذیل بند 12 ماده 71 قانون شوراهای اسلامی کشور و دستورالعمل خزانه داری ابلاغی وزیر محترم کشور به شماره 25459 مورخ 2/2/1396 در رابطه با اجرای این دستورالعمل و ارائه گزارش اجراء به شهرداری تهران تذکر می دهم.

فراهانی همچنین خاطر نشان ساخت: بر اساس ماده 5 این دستورالعمل،شهردار محترم خزانه دار شهر محسوب می شوند و هرگونه تفویض اختیارات خزانه داری رافع مسئولیت ایشان نخواهد بود.

وی تصریح کرد:همچنین بر اساس تبصره 2 ماده 5 این دستورالعمل، سازمان ها و شرکت های تابعه شهرداری می بایست هرگونه منابع درآمدی و سایر وجوهی که به موجب بودجه مصوب هر سازمان یا شرکت وصول می گردد باید نزد حساب های خاص خزانه واریز گردد.

رییس کمیته بودجه شورا یاد آور شد: مطمئنا استقرار خزانه واحد در شهرداری تهران در چارچوب دستورالعمل خزانه داری در شهرداری ها می تواند سرآغاز تحول در مالیه شهری شهرداری تهران باشد و فرصت بهبود و اصلاح رویه های مدیریتی را بیش از پیش فراهم کند. امیدوارم با اجرای به موقع این دستورالعمل و اهتمام جناب آقای دکتر نجفی، شهردار محترم تهران شاهد شفافیت، قانون مداری و کارآیی بیش از پیش مالیه شهری در تهران؛ شهر زندگی باشیم.

کد N1785763

وبگردی