آفتاب

شرایط ظهور سرمایه‌هایی مانند شهید فهمیده باید مهیا شود

شرایط ظهور سرمایه‌هایی مانند شهید فهمیده باید مهیا شود

وزیرآموزش و پرورش در مراسم یادواره شهید فهمیده و 36 هزار دانش‌آموز شهید گفت : شهید فهمیده اصیل‌ترین الگو برای نسل امروزو نسل‌های آینده است.

به گزارش ایلنا، پیش از ظهر امروز سید محمدبطحایی در یادواره شهید فهمیده و 36 هزار دانش‌آموز شهید در حرم مطهر امام خمینی ره، ‌با گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار انقلاب اسلامی و آرزوی صحت و سلامت برای رهبر معظم انقلاب اظهارکرد: سلام و درود بر شهید فهمیده و 36 هزار دانش آموز شهید که همچون لاله‌ای به خون خفته، درآغوش خاک آرام گرفتند.

وی افزود: شهید محمدحسین فهمیده از سر و جان خود گذشت و به جانان پیوست و با خلق حماسه‌ای بی نظیر محور شهدای دانش آموز شد چنانکه رهبر کبیر انقلاب فرمودند رهبر ما آن طفل 13 ساله بود که با قلب کوچکش با نارنجک خود را به زیر تانک انداخت و رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند شهید فهمیده جسمش رفت اما روحش ابدی شد و خاطره اش اسطوره گشت .

بطحایی تصریح کرد: دانش آموزان شهید در مدرسه شهادت مشق عشق کردند و با قلم سرخ شهادت بالاترین رتبه علم و عمل را کسب کردند.

وزیرآموزش و پرورش خاطر نشان کرد: شهید فهمیده که همچون خورشیدی برتارک شهدا می‌درخشد اصیل ترین الگو برای نسل امروز و نسل های آینده است.

وی ادامه داد: رسالت امروز همه ما، تابعی از رسالت این شهید بزرگوار و فراهم ساختن شرایط ظهور سرمایه‌های ارزشمندی همچون شهید فهمیده است تا کشور در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و علمی پیشرفت کند.

عضو کابینه تدبیر و امید گفت: آنچه شهید فهمیده را برای همیشه ماندگار کرد ایمان، اخلاق، باورها و ارزش های دینی او بود و امروزه برای زنده نگهداشتن ارزش های ملی ومعنوی و روشن نگه داشتن مشعل هدایت نیازمند برگزاری چنین یادواره هایی هستیم.

وی یادواره شهدا را پشتوانه ای محکم برای تداوم فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه بر شمرد و افزود: چشم امید جامعه به دستان پرتوان دانش آموزان امروز است تابا پشتوانه 36 هزار شهید دانش آموز شهید راه عزت و پیشرفت کشور را ادامه دهند.

بطحایی اظهارکرد: من به عنوان نماینده دولت دوازدهم سلام و تحیات رئیس جمهوری و اعضای هیئت دولت را خدمت خانواده شهید فهمیده و دانش آموزان ابلاغ می‌کنم و از تولیت آستان حرم امام خمینی (ره) و همچنین خانواده شهید فهمیده تقدیر می‌کنم.     

کد N1785648

وبگردی