آفتاب

باید به رهبر کره‌شمالی اطمینان دهیم

باید به رهبر کره‌شمالی اطمینان دهیم

رئیس‌جمهوری فیلیپین خواستار این شد که فردی با رهبر کره‌شمالی گفت‌وگو کرده و به او بگوید که کسی به دنبال حذف وی یا نابودی کشورش نیست.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، «رودریگو دوترته» رئیس جمهور فیلیپین روز گذشته و پیش از سفر به ژاپن گفت که کسی باید برود و با رهبر کره‌شمالی گفت وگو کند و به او اطمینان دهد که هیچ کس در خارج از این کشور به دنبال حذف او یا تخریب و نابودی کشورش نیست.

وی گفت قرار است در این سفر با رئیس‌جمهور ژاپن درباره تهدید‌های هسته‌ای کره‌شمالی رایزنی کند و همچنین قرار است ماه آینده میلادی با رئیس‌جمهوری آمریکا نیز دیدار کرده و درباره همین موضوع با وی به گفت‌وگو بنشیند.

دوترته افزود: «آمریکا، ژاپن، کره‌جنوبی و دیگر کشورها باید رهبر کره‌شمالی را مطمئن کنند که هیچ کس وی را تهدید نمی‌کند و از وی بخواهند که تهدید انجام حملات هسته‌ای را متوقف کند.»

وی با بیان اینکه باید به خاطر داشته باشید که کیم جونگ اون رهبر یک کشور و مردم است، گفت:  «کسی باید با او به گفت‌وگو بنشیند.»

رئیس‌جمهوری فیلیپین با بیان این‌که ژاپن بهترین دوست ما است، افزود که از تحولات کره‌شمالی نگران هستیم، همه ما نگران هستیم.

 

کد N1785319

وبگردی