آفتاب

آمریکایی‌ها در ارائه توجیهات خود درمانده‌اند/ صنعت هسته‌ای چه با برجام چه بی برجام حفظ شده است

آمریکایی‌ها در ارائه توجیهات خود درمانده‌اند/ صنعت هسته‌ای چه با برجام چه بی برجام حفظ شده است

سخنگوی سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: نمی‌توانیم همه جزئیات و مطالب محرمانه را بگوییم ؛ رسانه تا جایی ورود می‌کند که صدمه‌ای به امنیت ملی نزند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی در نشست خبری خود در نمایشگاه مطبوعات عنوان کرد: ما باید دو نیروگاه نطنز دیگر بسازیم. ماشین‌های جدید را توسعه دهیم و این موارد در زمان خودشان بهره‌برداری می‌شود.

وی افزود: برجام از جنس کلنگ زدن نیست که هر روز بگویند چه می‌کنید. چرا که زمانی کلنگ می‌زنید اما چیزی معلوم نیست. ما مجری تصمیمات اخذ شده هستیم؛ نظرات خود را ارائه می‌کنیم.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی با اشاره به اینکه افراد مطلع در بخش‌های خود جلساتی منظم دارند و گزارش‌ها به مسئولان ذیربط داده می‌شود، گفت: ما تنها به ارائه کلیات می‌پردازیم و نمی‌توانیم همه جزئیات و مطالب محرمانه را بگوییم ؛ رسانه تا جایی ورود می‌کند که صدمه‌ای به امنیت ملی نزند.

وی با تاکید بر اینکه ورود به سایت نظامی کلمه‌ای است که انگار فردی در رویترز آن را عمدا آورده است، گفت: ورود به سایت نظامی را نه آژانس مطرح کرده نه در برجام و نه در پروتکل الحاقی و نه در پادمان آورده شده است. رسانه‌های داخل باید از ما اصل و صحت این مطالب را بپرسند تا دیگر این موضوع تکرار نشود.

کمالوندی تاکید کرد:  آمریکایی‌ها فضای ابهام‌انگیزی از برجام ایجاد کرده‌اند. نکته مهم این است که تاکنون نتوانستند غیر از رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی یارگیری دیگری کنند. آمریکایی‌ها در ارائه توجیهات خود درمانده‌اند. هدف از برجام صرفا سیاسی نیست و بیشتر یک موضوع اقتصادی است. صنعت هسته‌ای چه با برجام چه بی برجام حفظ شده است.

ادامه دارد...

کد N1785270

وبگردی