آفتاب

نظر شما درباره این عکس چیست؟/ دیدار روحانی با آمانو

نظر شما درباره این عکس چیست؟/ دیدار روحانی با آمانو

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی که صبح امروز به ایران آمده بود، با رئیس سازمان انرژی اتمی و رئیس جمهور دیدار کرد.

به گزارش خبرآنلاین، یوکیا آمانو در دیدار با حجت الاسلام حسن روحانی برجام را توافقی بسیار خوب دانست و تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران به تمامی تعهدات خود در چارچوب مقررات بین المللی و برجام عمل کرده است. او با اشاره به اعتبار آژانس بر بی طرفی خود در مواضعش تاکید کرد و افزود: بر اساس حقایق و پادمان ها گزارش واقعی ارائه خواهم کرد.

رییس جمهور نیز در این دیدار از ضرورت حفظ استقلال و بی طرفی آژانس بین المللی انرژی اتمی سخن گفت و با بیان اینکه آژانس تنها مرجع تایید کننده پایبندی ایران به برجام است، تصریح کرد: برجام معیار مشخصی دارد و ملاک عمل ایران نیز صرفا همان معیارها است.
روحانی که صبح امروز در جریان دفاع از دو وزیر پیشنهادی علوم و نیرو در مجلس نیز از بدعهدی آمریکا در قبال برجام سخن گفته بود در دیدار با آمانو نیز با تاکید بر اینکه یک کشور هر طور که بخواهد نمی تواند با توافقات چندجانبه و بین المللی برخورد کند ، گفت: جمهوری اسلامی ایران همانطور که بارها اعلام کردم هرگز اولین کشوری نخواهد بود که از برجام خارج می شود. اما تا زمانی نسبت به برجام پایبند و متعهد هستیم که بتوانیم از منافع قید شده در آن بهره مند شویم .

نظر شما کاربر محترم درباره این عکس و مذاکرات امروز روحانی و آمانو چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‎های این خبر منتشر کنید.
2727

کد N1784921

وبگردی