آفتاب

یک پنجم برنامه اردکانیان با احکام بالادستی تطابق ندارد

یک پنجم برنامه اردکانیان با احکام بالادستی تطابق ندارد

نماینده مشکین‌شهر تاکید کرد: در گزارش تطبیق برنامه‌های آقای اردکانیان ۲۱ درصد این برنامه هیچ اشاره‌ای به احکام بالادستی نشده است و یک پنجم برنامه مطابقتی ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ولی ملکی نماینده مشکین‌شهر در جلسه بررسی برنامه صلاحیت وزیر پیشنهادی نیرو به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی نیرو اظهار داشت: اردکانیان به لحاظ علمی – تخصصی در مورد موضوع آب تخصص دارند اما بنده با برخی از برنامه‌های ایشان مخالفم و به آن نقد دارم.

وی افزود: در گزارش تطبیق برنامه‌های آقای اردکانیان ۲۱ درصد این برنامه هیچ اشاره‌ای به احکام بالادستی نشده است و یک پنجم برنامه مطابقتی ندارد.

ملکی افزود: برنامه ایشان برای الگوی کشاورزان مطابق با الگوی کشت بوده این در حالی است که بیشترین وام به الگوی کشت داده می‌شود و ۱۵ درصد کشاورزان در این بخش فعال هستند.

وی گفت: همچنین هیچ اشاره‌ای برای اسناد بالادستی در برنامه نشده و موضوع آب شیرین‌کن‌ها در مناطق محروم در نقاطی که دارای آب شور هستند وجود ندارد و گفته نشده که از چه مکانیزمی برای آن استفاده کرد.

ملکی خاطرنشان کرد:‌ همچنین در خصوص برنامه پسماند مطلبی مطرح نشده و در خصوص مدیریت منابع آب، خاک و انرژی کلیه مسائل سیاسی بوده است. این در حالی است که باید کلیه داده‌ها به سمت توسعه پایدار باشد.

وی گفت: در حال حاضر طرح‌ها بر روی زمین مانده و کارآمدی مکانیزم همبستگی اجتماعی و تعامل سازمانی تنها با داشتن شعار امکان‌پذیر نیست.

نماینده مشکین‌شهر با اشاره به اصلاح الگوی مصرف کشت، گفت: در خصوص کیفیت پایدار خدمات اقتصادی باید برنامه جامع، کمی و کیفی ارائه شود.

وی گفت: تاکید بر عدالت بین نسلی، رعایت اصول محیط‌زیست و عملیاتی کردن آن تنها یک شعار نبوده و باید دید با چه مکانیزمی می‌توان سطح مصرف آب را به حد ظرفیت اکولوژیک رساند.

ملکی با اشاره به توسعه انرژی‌های تجدید‌ناپذیر گفت: در مشکین‌شهر بیش از ۲۰ سال است که انرژی گرمایی آغاز شده اما هنوز وزارت نیرو کاری از پیش نبرده است.

وی گفت: اولویت تامین آب شرب در روستاها باید در اولویت باشد. هرچند برای ۸۹ روستا شما هزینه کرده‌اید اما هنوز اقدامی نشده و اراده‌ای برای تامین آب شرب وجود ندارد و همچنان از طریق تانکرها آب شرب به این مناطق می‌رسد.

 

 

کد N1784811

وبگردی