آفتاب

کارگران نی شکر هفت تپه چهار ماه مزد معوقه طلبکارند/برخی کارگران از سر بی پولی نان از نانوایی به نسیه می برند

کارگران نی شکر هفت تپه چهار ماه مزد معوقه طلبکارند/برخی کارگران از سر بی پولی نان از نانوایی به نسیه می برند

نماینده شوش در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در نشست شورای اشتغال شهرستان شوش گفت: آمار اشتغال در سطح شهرستان با واقعیت‌های جامعه شوش همخوانی ندارد.

«سید رضی نوری »در این نشست، با حضور استاندار و جمعی از مدیران ارشد این استان ومسئولین محلی برگزار شد اظهار کرد: در حال حاضر مشکلات و دغدغه‌های هر خانواده در شوش بیکاری است وما هنوز نتوانسته ایم  مشکلات کارگری  برطرف کنیم.

به گفته وی ،یکی از مهمترین دغدغه های اکثر کارگران واحد های تولیدی در شهرستان نبود شورای کارگری است واین موضوع باعث شده تا حقوق صنفی این دسته از کارگران به راحتی پایمال شود.

نوری درادامه سخنان خود به مشکلات کارگران مجتمع نی شکر هفت تپه پرداخت و گفت:کارگران مجتمع نی شکر هفت تپه چهار ماه است که دستمزد دریافت نکرده اند ، به طوری که ادامه شرایط موجود موجب نارضایتی کارگران شده وآنان در تامین مایحتاج زندگی خود دچار مشکل شده اند.

وی با تأکید بر اینکه باید به مشکلات کارگران مجتمع نی شکر هفت تپه رسیدگی شود وافزایش مشکلات کارگران این مجتمع را به گریه انداخته است در ادامه افزود:مدیران ومسئولان مجتمع نی شکر هفت تپه پاسخگوی مشکلات کارگران نیستند .در این مجتمع برخی کارگران از سر بی پولی نان از نانوایی  به نسیه می برند.

به گفته نماینده شوش در مجلس شورای اسلامی ،صبح امروز در ادامه پی گیری های صنفی کارگران مجتمع نی شکر هفت تپه ،کارگران برای چندمین بار قصد اعتراض مقابل  فرمانداری را داشتند که ما از آنها خواستیم تا همه چیز را به قانون بسپارند واین اجتماع انجام نشد.

نوری بیان کرد: برخی‌ها به اسم خصوصی‌سازی  مشغول کارهایی هستندکه حتی ممکن است شهرستان را به آتش بکشانند؛ واین مورد پذیرش ما نیست.

وی در ادامه به موانع سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این شهرستان اشاره کرد و یادآور شد: با وجود اینکه شوش ظرفیت بسیار بالایی از نعمت‌های خدادادی در تمام حوزه‌ها دارد، اما سرمایه‌گذاران برای استفاده از این ظرفیت‌ها و فعالیت در شهرستان با مشقات بسیار زیادی روبه‌رو هستند.

نماینده شوش در مجلس شورای اسلامی، خواستار تشکیل کارگروهی برای تسهیل فعالیت سرمایه‌گذاران در شهرستان شوش شد و افزود: با توجه به این ظرفیت می‌توان با تشکیل کارگروه حمایت از اقصاد مقاومتی با هدف اشتغالزایی، چرخه اقتصادی شهرستان را فعال‌تر کرد.

 

 

 

کد N1784451

وبگردی