آفتاب

بحران دوتابعیتی‌ها به دولت استرالیا رسید

بحران دوتابعیتی‌ها به دولت استرالیا رسید

نخست‌وزیر استرالیا در پی بحران دوتابعیتی در این کشور وزیر خارجه‌اش را به عنوان نخست‌وزیر موقت معرفی کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «مالکوم ترنبول» نخست‌وزیر استرالیا سفر از پیش اعلام شده خود به اراضی اشغالی فلسطین را تا روز دوشنبه به تعویق انداخت و دستور برگزاری جلسه فوری کابینه را صادر کرد.

این تصمیم در شرایطی اعلام شد که دادگاه عالی استرالیا روز گذشته –جمعه-  معاون نخست‌وزیر و چهار نماینده مجلس این کشور را به دلیل دو ملیتی بودن از کار خود تعلیق کرد.

تصمیم تعجب‌برانگیز دادگاه استرالیا منجر به آن شد که دولت ائتلافی استرالیا که تنها یک کرسی بیش از سایر احزاب در مجلس نمایندگان این کشور دارد، با چالش‌هایی رو‌به‌رو شود. بر اساس این تصمیم دولت ائتلافی استرالیا مجبور به اعلام برگزاری انتخابات میان دوره‌ای برای جایگزینی این نمایندگان شده است.

نخست‌وزیر استرالیا امروز –شنبه- اعلام کرد که سمت معاونت تا تاریخ دوم دسامبر خالی خواهد ماند. این سمت به صورت طبیعی به اعضای حزب ملی استرالیا که در دولت ائتلافی این کشور حضور دارند می‌رسد.

از سوی دیگر، «جولی بیشاپ» وزیر خارجه استرالیا و عضو حزب لیبرال این کشور نیز در پی این بحران و در زمان سفر نخست‌وزیر به خارج از کشور، به عنوان نخست‌وزیر موقت در کابینه حضور خواهد داشت.

 

کد N1784370

وبگردی