آفتاب

زنان یکی از قربانانیان اولیه گروه‌های تروریستی هستند/ تحریم نقش سازنده جامعه مدنی ایران را مختل می‌سازد

زنان یکی از قربانانیان اولیه گروه‌های تروریستی هستند/ تحریم نقش سازنده جامعه مدنی ایران را مختل می‌سازد

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل، در بحث عمومی شورای امنیت با عنوان زنان صلح، امنیت شرکت کرد.

به گزارش ایلنا، غلامعلی خوشرو در این نشست، دخالت، اشغالگری و حملات نظامی، تلاش برای تغییر رژیم و ظهور گروه‌های تروریستی و افراط‌گرا را در خاورمیانه باعث ناامیدی بسیاری از زنان برای آینده‌ای بهتر دانست و گفت: متاسفانه زنان یکی از قربانانیان اولیه گروه‌های تروریستی همچون داعش، القاعده، بوکوحرام و الشباب به شمار می‌آیند و جهان شاهد جنایات این گروه‌ها در عراق و سوریه بوده است.

وی ادامه داد: نباید ساده اندیش بود و تصور کرد که با حذف فیزیکی گروه‌های تروریستی در عراق و سوریه اینگونه جنایات علیه زنان به پایان می‌رسد چراکه رفتار این گروه‌ها ریشه در انحراف تفکیری دارد که براساس نفرت و نفی دیگران استوار است. جامعه بین‌المللی باید مبارزه خود را با حامیان و موجدان گروه‌های تکفیری ادامه دهد.

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل با اشاره به نقش زنان ایران اظهار داشت: زنان بخش پویای جامعه ایران را تشکیل می‌دهند و در فرآیندهای سیاسی کشور به عنوان رای‌دهنده و منتخب مشارکت فعالی دارند. آموزش زنان در ایران سنگ بنای توانمندسازی آنان بوده که طی چهار دهه گذشته همواره ادامه داشته و تقویت شده است .

خوشرو همچنین به مشارکت زنان ایران در اقتصاد و بخش خصوصی و جامعه مدنی ایران اشاره کرد.

وی با اشاره به تحریم‌های ظالمانه و غیرانسانی آمریکا علیه ایران تصریح کرد: این تحریم‌ها که با بهانه‌های واهی اعمال می‌شود نه تنها نقض حقوق انسانی مردم ایران به ویژه حق توسعه است بلکه نقش سازنده جامعه مدنی ایران و مشارکت‌شان در جامعه را مختل می‌سازد.

کد N1784159

وبگردی