آفتاب

امام جمعه قم: دین افراد به اندازه عقل آنهاست/هیچ اتفاقی در منطقه بدون اراده ایران نمی‌افتد

امام جمعه قم: دین افراد به اندازه عقل آنهاست/هیچ اتفاقی در منطقه بدون اراده ایران نمی‌افتد

تسنیم نوشت: امام جمعه قم با گلایه از گرانی کرایه حمل و نقل در مراسم اربعین گفت: امروز اربعین به نماد قدرت شیعیان در جهان تبدیل شده و باید از این ظرفیت و قدرت تاریخ‌سازی آن برای معرفی اسلامی حقیقی به جهانیان استفاده کنیم.

آیت‌الله سید‌هاشم حسینی‌بوشهری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم  سخنان رئیس جمهور آمریکا را سند تایید سخنان رهبری دانست و گفت: امروز به همه دنیا ثابت شد که دولت آمریکا قابل اعتماد نیست و این که چهره آمریکا را رسوا کردیم یکی از بهترین دستاوردهای انقلاب بوده است. [span]

اهم اظهارات امام جمعه قم به شرح زیر است:

* قصد آمریکا تغییر محاسبات انقلاب است. با اراده خداوند و تدابیر مسئولان کشور فتنه آمریکا به خودشان برگشت و تمام قدرت آمریکا در منطقه رو به افول بوده و این در حالی است که هیچ اتفاقی در منطقه بدون اراده نظام جمهوری اسلامی نمی‌افتد.

* تحریم عامل قدرتمندی ایران است. قدرت ایران با تحریم نه تنها کم نشد بلکه ایران به محور مقاومت در منطقه تبدیل شد و این نشان عظمت مردم ایران و نظام جمهوری اسلامی است و این در حالی است که امروز آمریکا در دنیا تنهاترین دولت است.

*سفارش رهبر انقلاب اسلامی به نخست وزیر عراق توصیه‌ای به همه مردم است. رهبر انقلاب به نخست وزیر عراق سفارش کردند فریب امریکا را نخورید و ما هم نباید در برخورد با امریکا غفلت کنیم، ممکن است آمریکا جنگی را به ما تحمیل نکند اما باید مردم همیشه در صحنه و پای انقلاب بمانند تا دشمن جرات ضربه زدن به انقلاب را پیدا نکند.

* آزادی کرکوک نشان عزت مردم ایران و رهبری قدرتمند ایران در منطقه بوده و آمریکا نتوانست با توطئه اسرائیل جدیدی را در منطقه شکل دهد.

*{با تاکید براهمیت رشد عقلی و بالا رفتن قدرت تحلیل مردم در مسائل دینی}: وقتی مردم در جامعه دارای قدرت تحلیل صحیح و بالایی باشند با هر اتفاق دینشان دستخوش تغییر نشده و همانطور که پیامبران مطرح می کنند دین افراد به اندازه عقل آن هاست.  هدف امام خمینی(ره) نیز از ایجاد حکومت دینی تقویت بنیه دینی مردم بود. حمایت و یاری کردن برای استقرار حکومت دینی از وظایف همه مردم و شیعیان است.

27214

کد N1784071

وبگردی