آفتاب

امامی کاشانی: بی‌ادبی‌های ترامپ ناشی از بغض و حسدش به ایران است/یادی از جان کری در نمازجمعه تهران

امامی کاشانی: بی‌ادبی‌های ترامپ ناشی از بغض و حسدش به ایران است/یادی از جان کری در نمازجمعه تهران

خطیب جمعه تهران با بیان اینکه انسان باید همیشه در پیشگاه خداوند خاضع و در حال استغفار باشد، گفت: انسان باید در تمام زندگی خود بندگی خدا را کند و این بندگی در هر جایی باید باشد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از خبرگزاری ها، آیت الله امام کاشانی امام جمعه موقت تهران در خطبه های نمازجمعه با بیان اینکه برخی از مورخین گفته اند روز هفتم صفر سالروز شهادت امام مجتبی(ع) و سالروز ولادت امام موسی کاظم(ع) است، گفت: شایسته است که به این دو عزیز عالم امکان در تقویم ها هم احترام گذاشته شود. همزمانی ولادت و شهادت این دو حجت خدا در یک روز مربوط به خود ماست و باید به گونه ای در این روز عرض ارادت کنیم که با شهادت و ولادت در تضاد نباشد. انسان باید همیشه در پیشگاه خداوند خاضع و در حال استغفار باشد. انسان باید در تمام زندگی خود بندگی خدا را کند و این بندگی در هر جایی باید باشد.  انسان اگر بنده خدا نباشد و آزاد باشد، چشم، زبان و دل او آزاد خواهد بود و به گناه خواهد افتاد.

اهم سخنان آیت الله امامی کاشانی به شرح زیر است:

*{در خطبه دوم نماز جمعه تهران با تبریک به مردم، مرجعیت و دولت عراق به دلیل پیروزی های بدست آمده در مبارزه با تروریسم و جلوگیری از تجزیه عراق}: فداکاری ملت عراق سبب شد تا دشمنان نتوانند با تجهیز اراذل و اوباش تحت عنوان داعش و با هزینه های دولت سعودی، عراق را اشغال کنند.جلوگیری از تجزیه عراق، ارزش و اهمیتی است که برای همیشه در تاریخ این کشور تمجید خواهد شد و این پیروزی مرهون تلاش مردم عراق است.

*رهبر معظم انقلاب دو نکته را به نخست وزیر عراق فرمودند که بسیار حائز اهمیت است، که یکی اعتماد نکردن به آمریکایی ها و دیگری اهمیت دادن به نیروهای فداکار و جوانان است. اعتماد به آمریکایی ها برابر با محو کشور است.

* جان کری در سفری به منطقه برای جمعی از سیاستمداران کشورهای عربی سخنرانی می کند، به او اعتراض می کنند که اگر شما به دنبال ریشه کن کردن تروریسم در منطقه هستید، چرا فقط به بمباران بسنده می کنید؟ جان کری نیز با پرخاش پوشه خود را به روی میز می کوبد و در پاسخ می گوید آیا در کشورهای شما شخصی مانند ژنرال قاسم سلیمانی وجود دارد؟

*دومین نکته ای که جان کری خطاب به اعراب می گوید این است که «تمام دنیا متوجه شده اند که شما با تروریست ها مراوده دارید، این درحالی است که ایران در تمامی حرکاتش همواره در حال مبارزه با تروریست ها بوده است». سرداران سپاه، افسران ارتش و جوانان فداکار برای کشور ارزش فراوانی دارند باید از نیروهای شجاع و فداکار که در عرصه ها حضور دارند تمجید و تجلیل شوند چراکه عزت و عزمت کشور، مرهون تلاش های آن ها است.

اظهارات و بی ادبی های رئیس جمهور آمریکا نسبت به ملت ایران ناشی از بغض و حسد آنها است. جنگ آمریکایی ها، جنگ با اندیشه ها، تفکرات و دلهای مردم ایران است که این تفکر توسط امام خمینی(ره) پایه گذاری شده است.

* فکر و فرهنگ مردم ما موجب اقتدار کشورشده است،  هرآنچه برای اقتدار و انسجام کشور نیاز باشد را فراهم می کنیم و هم آنگونه که رهبر معظم انقلاب نیز تاکید کردند در مسائل دفاعی کشورمان با کسی چک و چانه نداریم.

*پیاده روی اربعین اشاره به این موضوع دارد که کربلا محور و حسین(ع) معلم ما در راه فداکاری و شهادت است. عظمت و بزرگی که در راهپیمایی اربعین مشاهده می شود گویای این نکته است که دنیا به سمت مقابله با ظلم پیش می رود.

27214

کد N1784057

وبگردی