آفتاب

لزوم تقویت تعاملات ایران و پاکستان در راستای مبارزه با مواد مخدر

لزوم تقویت تعاملات ایران و پاکستان در راستای مبارزه با مواد مخدر

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا بر لزوم تقویت تعاملات ایران و پاکستان در راستای مبارزه با مواد مخدر و معضلات آن تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، سردارمحسن فتحی زاده جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا با  ژنرال "مسرت ملک نواز" رئیس نیروی مبارزه با مواد مخدر کشور پاکستان دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار، سردار فتحی زاده ضمن ابراز خرسندی و خوش آمد گویی به هیئت پاکستانی به روابط دیرینه دو کشور اشاره کرد و افزود: بین جمهوری اسلامی ایران و پاکستان مرز مشترک بسیاری وجود دارد و افغانستان هم به عنوان بزرگترین کانون تولید مواد مخدر در جهان در همسایگی دو کشور ایران و پاکستان است.

وی  با تاکید بر لزوم تعامل دوسویه دو کشور به واسطه تهدیدهای مشترک، بیان کرد: تبادل اطلاعات در برخورد با سر شبکه های قاچاق مواد مخدر،اجرای عملیات های مشترک و ... نیازمند همکاری و انسجام دو کشور است. توسعه تعاملات دو جانبه، تعمیق روابط و بهره گیری از ظرفیت های مشترک در راستای همکاری ها و مبارزه با معضلات ترانزیت مواد مخدر ،  مثمر ثمر است.

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا تاکید کرد:  فعالیت های آموزشی بین دو کشور در مبارزه با مواد مخدر نیز باید ارتقاء یابد. جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد در حوزه مبارزه با مواد مخدر با کشور دوست و همسایه پاکستان، همکاری های لازم را داشته باشد.

در ادامه ژنرال "مسرت ملک نواز" از افزایش تولید مواد مخدر در افغانستان و آسیب ها و پیامدهای آن ابراز نگرانی کرد و اظهار کرد:  ترانزیت و قاچاق مواد مخدر از افغانستان به ایران و پاکستان به واسطه همجواری با این کشور، معضلاتی برای دو کشور بوجود آورده است.

وی توسعه روابط صمیمانه بین دو کشور را خواستار شد و گفت: همواره خواهان بهره مندی از تجربیات پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در راستای پیشبرد اهداف خود هستیم.

کد N1783958

وبگردی